En Riktig Vän - kan vara något helt annat så plötsligt

Vän, jag vill säga något;
varje gång jag upplevt ett fint vänskap med en Riktig Vän vore lika många födelsemärke på min kropp.
man säger att vänner kommer och består.
det borde finnas ett uttryck som säger att vänner kommer och går men slutligen kommer tillbaka.
och kanske försvinner ännu igen men däremot inte så långt borta iallafall.
födelsemärket som du ser kanske är ett ärr som du lämnat kvar.
räkna dem, så kommer du förstå hur tacksam jag är.
på så sätt har jag fått tillbaka mina jag när du slutligen försvann.
även om det var ett vänskap som aldrig gav ärr eller ens höll.

Du var ingen bra vän alls.
men du höll mig sällskap.
fick mig att skratta samt gråta.
jag försökte hålla dig borta så gott jag kunde.
ingen fick se dig, varken jag eller någon annan.
men du såg till att du höll dig precis bakom mig.
dök upp framför mig efter varenda kvarter i stan.
du hade alltid med dig din gråa bandspelare och lät folk dansa till den.
alla dansade utom jag.
jag hatade det.

Nu kan jag återigen le.
åt hur roligt vi hade det.
och samtidigt kunde vi gråta i timmar.
jag tyckte om dig fastän jag hatade dig som mest.
när jag slutligen fick nog kastade jag bandspelaren.
rakt ned mot asfalten och därmed hördes det ett litet kras.
du förstod och log.
jag behövde inte dig längre.
du böjde dig ner och sorterade ihop en massa grå bitar från bandspelaren på den heta asfalten.
och tog upp CD-skivan som otroligt nog inte gick sönder.
sen vände du dig och gick iväg utan din gråa bandspelare i bitar.
som låg och brann på asfalten.
du kom aldrig tillbaka och hälsade på mig igen.
du var lika grå som din bandspelare.
ingen var som Du.




Tack för mig - skippa Riktiga och behåll Din Bästa Vän. godnatt, gott folk. dröm vackra drömmar.


Kommentarer
Postat av: Nettan

hihi jag ringde dig igår.. jöttekul men lite ovan! hehe.. krammpuss

Postat av: Paula

ja.. har du inte flyttat tillbaka örebro nu eftersom det står fortfarande "sthlm". hihi.. vi ses mycket snart! saknar dig!

2006-05-22 @ 14:12:03
Postat av: nettan

precis!! jag förväntade mig inte det.. så vill jag inte att det blir ovan í fortsättningen.. hehehe.. jaa vi hörs i veckan.. lkrampuss

2006-05-22 @ 18:14:10
Postat av: Isabel

Fint skrivet...

2006-05-28 @ 09:22:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/153

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback