Min blogg-semester tog slut igår kl 22.22

Är ledsen... Men inte mitt fel när jag haft en extra lång blogg-semester. hoho.
Men tackar och bugar för ert tålamod, folket! som gått och klagat om att jag borde uppdatera eller ens kika in och vinka av mig ur mitt upptagna liv. hm. Ledsen att jag dröjt så länge... som nästan 3 månader, eller var det 4..? Varsågod, här kommer lite små detaljer om mitt upptagna liv... hoho. hoho.

Ja... Hur ska man börja...

Träffat goa och skitrolige Ted iallafall. Gud, han kan faktiskt skämta om saker som man absolut inte ska skämta om. Var hos Johojoxos en kväll, vi allihopa fyra, och satt uppe tills fem på morgonen. Fick med mig en härlig magont-känsla pga all skratt. Samt trötta ögon. Somnade med kläder och allt som fanns på mig, förutom skinnjackan. oh. Tack för natten, ni tre!

Ja! Snackade med vissa och kom fram till en sak, ska absolut följa upp det. Inte idag kanske men någon dag. Att dejta för alltid. Jo, det går! oh, dejta för alltid, utan tjafs och löjliga bråk och allt det där ett förhållande tar upp. all härliga stunder och myspysmys får man ut av att dejta (för alltid) men inga krav. Himmelsk dröm liksom... Ska testa om det fungerar, återkommer med det sen!

Har blivit KÄR! Du står framför mig varje dag, och vaknar när jag väcker dig... Du vet mitt namn och vet exakt hur jag vill ha det. Tillbringar all tid med dig när jag har ledig tid över och du lär mig mycket om världen och människor. Jag vill leva resten av livet med dig! Oh, vill du gifta dig med mig, Mr Bärbara? hoho. Bara en enda sak kan förstöra våran relation och det är strömmen... Men jag tror det håller! ett bra tag iallafall. hm.
Måste tacka en människa som hjälpt mig med all det hära maskinen och internet, och router och ja... en massa annat. är så nöjd med min nya vita maskin. Snygg och mycket mera värd än pengarna! tusen tack, KRICAR!

Måste även tacka Sarah för allting hon gjort för mig de senaste veckorna! Fröken svår, sägs det om dig. men för min del blir det Fröken finast!

Har gått och lättat på mitt samvete för vissa saker, mår så bra igen! Kan inte bli bättre än såhär, tror jag. Hm. ska nog gå på en samvete-kurs... hoho. nej, men hur lär man sig att sluta ha dåligt samvete över saker man egentligen inte ska bry sig om? hm. Någon som vet? hojta till! Eller så klarar jag det själv elegant, hoho.

För er som undrar, resan till Estland kändes som en dag bara och hade så kul där, upplevt en annan kultur och skrattat en del. Finns en videofilm som jag och Johojoxos gjort därifrån... Bl.a. på båten och så. Det får förbli vår hemlighet och brukar faktiskt tänka på det ibland och skratta. folk tror nog jag är dum i huvudet som bara skrattar sådär men men... *fniss* Johojoxos!

Sen... Ja, har det varit mycket härhemma. Mina möbler, vissa iallafall, fått ett nytt utseende. Blev skitsnyggt. Från bl.a. björk till MÖRKBRUN. Oh! Men Sarah tycker att man ska ändra på färgen på matbordet lite grann. Till ännu mörkare brun... öh. Få se om jag tiger och lyder hennes råd. men inte säkert jag gör det, gillar matbordet som den är nu... målar man om kan man inte ändra, vetja. Hm. Får ta en fundering ang det.
Sängen vill bli ommålad iallafall, den får vänta ett tag. Den hinner nog få samma färg som snön innan jag målar om den. Vit säng alltså, ja. Blä.

Omatunto, Daypon! *du hajar* hoho, det blev iallafall något litet om dig. höhö.

Ja, hur ska man svara när någon frågar om ens barn..? Alltså, en kompis kompis barn har troligen blivit döv och de frågar mig om råd. Teckenspråk, CI, stödtecken, hörapparat, teckna, tala och ja, blir en lång lista. Jag sade mitt, att barnet borde få lära sig teckenspråk, sen är det också viktigt att se till barnet får ut det hon vill säga, oavsett om hon hör eller inte. Man känner ju en jämlikhet när man träffar någon som kan samma språk. Föreslog även att de skulle rådfråga sin goa läkare. hm.

Har kört sönder en bil under min blogg-semester också. Total-förstörd men ja. Livet går vidare, jag också. Men vi får se om bilen går vidare, tillbaka till livet igen från verkstaden. Jo, det gör den nog!

Tack KULIN, för det du gjorde av en slump. Ödet, du vet. hoho, och hoho igen!

Va fan... Den hära bloggen blir nog bara en massa tacken och bugande... Ok. Bättre kan jag visst..!

* Begravning den 2:e november. Hoppar över sorgen och åker till Göteborg istället, men kommer ha en tyst minut 6 timmar därifrån. Hm.

* Blivit träffad. Någon sa att jag ÄR en upptagen människa, hinner inte med Någon. Dyker det upp något annat så väljer jag det istället. Jag blev arg först, men sen insåg jag att det stämde. Ska gottgöra Någon. Det lovar jag.

* Färgen röd på killar, eller män... Jag kan dö. Alltså! Röda byxor sticker jag ifrån men röd tröja eller liknande, det är som att köra mot rött. hoho *mums*

* Köpt eltandborste till syrran E, vill själv ha en... Skriver ner det i min önskelista.

* Tröttnat på dessa som skickar mms hur mycket som helst. Varenda dag.

* Köpt en vinterjacka i Göteborg... Kostade mig en del, men så j-vla snygg. Carlings, de har bra jackor alltså! Men man får räkna med att några tusenlappar flyger bort. eh.

* Mamma läser min blogg på morgonen. Nu vet ni, blogg-människorna!

* Pappa läser mina onödiga sms då och då. Nu vet ni, sms-nördarna!

* Nu måste jag avsluta det här... Här och nu. Innan 23.00 måste jag ha skrivit klart, klagar.... Kulin. Suck. OK. men hoho. Han tycker det är en riktig fest när det blivit uppdaterad... Öh.

Det kommer mera inom 2 dagar.




Tack för mig - nu börjar mitt bloggskrivande igen. Håll utkik, ni som är så värst intresserade. Av mitt upptagna liv.

Kommentarer
Postat av: Daypon

braa det blev lite iaf än lång.Höhö:)

2007-10-18 @ 22:44:52
Postat av: Hanna

Hihi, skriv mera, skriv meeeeeera:D

Postat av: piggelin

Great! Tack!..Skönt att höra att du har haft det bra iallafall!:D
Nu ska jag sätta igång med att plugga :( kram!

2007-10-19 @ 13:52:43
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Elenor

Hoho, skriv mera, skriv meeeera ;)

2007-10-20 @ 17:52:48
URL: http://www.snowboardgirl.blogg,se
Postat av: Askungen

Nu uppstår du, Jesus har väckt dig! :) Mycket grejer du skriver om, män i röda byxor är läckra, Min har ett par stuprörsjeans i knallröd färg, grymt och italienskt och franskt! :) Röda koftor och tröjor är snygga också! Mycket grejer det har hänt i ditt liv nu när du har gjort uppehåll från blogg. Trots vi ibland snackar på MSN, men det där med Sarahs råd om köksbordet verkar vara grymt! Men har du hittat någon vit bambumattas som jag tippade fört på MSN? Eller har du hittat en annan?

2007-10-21 @ 12:14:44
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Askungen

Att sluta ha samvete för något är svårt, är man så samvetsgrann lider man obehört men egentligen ska man inlära sig att skita i det som inte man har med det att göra eller inte ens påverkar det inflytande på en, så bry dig inte om det mycket du där inte kan göra något åt eller ens påverka det eller förändras, du mår bättre även om det är svårt. Lägg din energi istället på det som verkligen inspireras dig! Att detja för livet ut är det bästa man vet, att slippa krångel och missuppfattningar men egentligen kan man ha en lång detj med någon man har vänskapsrelation i grunden, som en bästa vän är den bästa tillit man kan få, är förhållandet då bäst det underbaraste man kan få. Problem kommer men kan lösas? Att detja flera på gång, villkorlösa garantin och timmar, och löften, att man kan ha sex med vem man vill, att man inte behöver anpassa och såra någon är det bäst man vet men man kan ha något förhållande man lever i för att inte behöva såra och anpassa sig efter? Det är bara personkemin som är viktigaste?

2007-10-22 @ 12:00:58
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Tobias

Jaa där med mms vet jag hur du menar, ibland undrar man om vad dom gör verkligen om dagen, sitter å pillar på mobilen hela tiden typ...

2007-11-06 @ 14:21:02
URL: http://saibot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback