Puh, vilken dag

Hoho, nu stiger björnen ur sin ide och har precis vaknat... Nyvaken men tänker klart.

Hur har ni haft det, folk? Hört vissa haft det super, vissa lite vilsna och vet inte vart de ska ta vägen och resten sover fortfarande. Men på tal om vädret, jag förstår björnarna om de går in och somnar igen. Så kallt det var i helgen...
Lite ironiskt: för 5 dagar sen låg man i bikini och svettades och 5 dagar senare letar man efter mest möjliga solsken med tröjor lager på lager. Vart är björnarnas sömn på väg? Eller alltså, vart är världen på väg?

Nog om björn nu.

Hm. Har hänt en del på sista tiden... Sist jag skrev var 3 december, om man räknar bort den senaste jag skrev (om björn... ja ja, nog om det nu).

Sen dess har jag...

* Bytt jobb.
Saknar jobbet på LB ibland men det är så fantastiskt att jobba med barn! Man lär sig mycket, eller alltså man får även tåla mycket. Hm.

* Tagit med mig resväskan ca 1000 gånger sen dess.
Göteborg för det mesta, sen även Gagnef, Tyskland och IKEA-världen. Mycket äventyr.


* Fått tomater och gurka.
Av mina gamla elever, jättekul! Nu får vi se om jag lyckas, utan balkong!

* Sökt till SLU i Skara.
Har jag lust att plugga i höst eller... Eh. Vi får se, har iallafall stor lust att jobba. Lovely!

* Sökt jobb här och där, på några ställen i Sverige.
Utomlands, nej tack. Hoppas på en viss stad, Göteborg. Om inte så förblir man kvar i Närke än så länge, gott folk. Men flytta ska man nog, så småningom.

* Blivit kär och galen, enligt NP. Och det är ju sant, det!
Hehe. Ni flesta vet nog det mesta, så.

* Grillat en del.
Fast vädret har protesterat vissa gånger, men... det är ganska gött att sitta i regnet och äta en bit grillad lax.

* Sprungit Vårruset.
H-lvete... Jag är så vältränad att jag joggade hela 5, 160 meter utan avbrott.
Såklart fick man lite träningsvärk dagen efter men det var värt det! Nu vet man...

*Firat nyåret.
Fixade den j-vla lokalen med mina tjejer. Tack för kvällen, lite försent att tacka nu men byss. Hoho.
 

* Fikat en del.
Fast träningen (joggningen) har protesterat vissa gånger, men... det är ganska gött att sitta i värmen med en vattenglas, med hallonbitar i. Och en krämbulle, eller fler sådana. Hoho.

* Varit hos tandläkaren.
Noll hål.

* Irriterat mig över tv:n som inte riktigt lyder mig som den SKA.
Kanske dags att köpa en ny... Hm. Då blir någon därute väldigt glad, kan jag tänka mig! Höhö.

* Rensat i garderoben.
Blev fyra kassar med kläder. Har du samma storlek men är kortare så... *det ringer på dörren igen*.

*Firat valborg-natten.
I Göteborg. Staden är väl okej, vi får se om jag kommer digga den sen, men Örebro... Byhålan kommer alltid ligga varmt i mitt hjärta, som en het brasa.


* Klagat hos ÖBO.
De överraskade mig idag precis när jag kommit hem med att komma smygande in och heja försiktigt, sen mäta all möjliga ("mät-vänliga") grejer. Ser fram emot när byrålådan är fixad - om ca 2 dagar, sa de.

* Köpt en ny mobil.
Jo, det är sant! En så bra bild-kamera. Min bilddagbok har blivit mycket mera färgglad.

* Funderat över sommaren.
Om jag inte får sommarjobb i Göteborg som jag sökt, så blir det LB. Men några semesterveckor ska jag se till att fixa! Då ska man göra något skoj. Men vad, hmmm, några tips därute kanske?

* Funderat över hösten.
Vad för väder det kommer bli. Kan hända att det blir 25-gradigt. Vem vet?!

* Funderat över vintern.
Vem som ska vara jultomte i år.

Nej, så långt tänker jag inte. Alltid bäst att ta dagen som den kommer, och ta jultomten som han är! Alltid.
Men bloggen kommer uppdateras lite oftare nu under sommar-månaderna, så här långt kan jag iallafall säga.





Tack för mig - och min efterlängtande inlägg. Öh.

Kommentarer
Postat av: Paula

Glöm inte att jag har varit hos dig i våras ;) Kram!

Postat av: Ted

haha, ja du såg ut som nån terminator annars ju =P
yes ska göra d, ha d phett, kram.

2008-05-26 @ 23:28:54
URL: http://tedykrueger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback