Livet är kort.

Så trist. så sorgligt det kan vara - livet är kort.
Men samtidigt så sann.

Såg på `dagboken´ idag. Brukar annars titta på "Terminator"-filmerna när jag är sjuk, men dessa fanns inte härhemma, utan hos pappsen. 
Jag vet, det sker alltid något skumt inom mig när jag väl blir sjuk - måste ha lite action då, även om det är den dåliga Terminator-aktiga action.
men iallafall så valde man en annan version av film, den här gången.
Så sorgligt, så romantiskt, så kort, så levande, så härlig  - och så vacker. att man bara måste gråta.

Men den gav ut en tanke om att livet är kort. verkligen lite för kort. Men det finns saker som man bara måste göra i livet - även om de sägs vara ett slöseri med tid. det tycker jag inte.

Och det är att välja ut en inget-märkvärdigt-med-det-dag som man bara ligger i sängen och sover, läser och sover igen. tillbringa hela dagen i sängen. finns nästan inget bättre. ordet "soft" - det ska man ta och tillbringa då och då.
Då minskas dessutom risken för utbrändhet - alltid något det där.

Och att gråta. det måste man göra, för annars stannar man mitt i livets gång. och det är inget bra.
tycka om män som gråter - de visar bara att de kan uttryckas som "män" och inget annat tjafs.

Och var rädd för döden. desto mer rädd du är, tar du inte livet för givet. men samtidigt så ska man inte vara rädd för döden. den är vacker. alltså, enligt de som säger att de själva upplevt det  för stunden. man får väl tro vad man tror. hm.

Och uppleva kärleken. det måste man bara göra, även om man bara hinner göra det gånger i livet.

Och bli sjuk. alltså att veta att ens kropp upplever omgivningen helt normalt. det underlättar en.

Och inte ta allt för givet. imorgon kan allt vara borta. bara sådär.

Nej, nu ska min helg uppskattas här...
Min fredag var en sådan kväll som jag valde ut till att softa i soffan. med en DVD, lite gott och så Babe.
Det blev en massa mys-mys och åter mys. däremot var dessa 2 filmerna rätt läskliga...
Min lördag var lyckad, trots den riskfyllda resan till city.
Träffade mina systrar och Oscar vid Bögringen. synd bara att Jonkers, samt mor och far inte var med.
sen var det raka vägen till Junibacken för oss alla, förutom Emma som valde att flyga lite förbi skyltfönstren i city. och eventuellt gå in i butikerna.
Det var rätt njutbart att förbli som ett barn igen på Junibacken, fast man betalade för en "vuxen-biljett". hoho.
Sen färgade man Marsans hår i ljusa slingor. blev fint! och även jag färgade mitt hår i några fräscha slingor, med hjälp av Babe. och det blev enastående!
Min söndag bestod av att städa och vänta på Tomas (väntar på honom igen). och bli sjuk. så typiskt men ja.

Tack för helgen, Marsan, Emma, Oscar och Babe!
Hoppas att du får din (och min favorit) väska lagad efter vårt äventyrliga resa, Babe..! och tack till killen som hjälpte oss få loss väskan. hoho.




Tack för mig - och Godnatt folk. även de som  befinner sig på den andra sidan av jordklotet.


Dagens mening: "en speciell lady" - det är vad jag är. enligt Någon därute, så långt borta men samtidigt inte.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback