1200 kronor som bortkastade pengar - hellre det än trasiga bromsar i 106 km/tim.

Hm, nu var det dags igen.
Har hänt en del sedan dess jag skrev härinne... hoho. Bland annat tråkiga saker och roliga.

Nyheten (tråkig sådan för min del) kanske har gått omkring och skvallrat runt med hjälp av tecken och uttal - beroende på vilket sätt man berättar det. Om det ens gått ut utanför Sundsvalls kommun alltså.
Alltså, nyheten är så att jag blev stoppad av polisen nyligen för fortkörning... ehöh. Nu kan jag iallafall uttrycka min åsikt om det här: jäklaskithatafuck... off.
Det hela grejen är bara så... knasigt. eller hur man nu ska kalla det. Men iallafall så var det rättvist; 1200 kronor som bortkastade pengar för min del fick jag nöja mig med och fick åtminstone äran att möta en (ungefärlig) 25-åring polisman som inte såg så dumt ut heller. Han var snäll som bara den, det gjorde mig enormt lugn efter en kort stund, och han snackade om Örebro (den lilla byhålan, ja) faktiskt. Pratade lite smått, om annat än min körning, innan jag fick gå med en böteslapp samt inbetalningslappen med mig och köra vidare. Herregud, ska absolut inte köra igen, nja alltså inte gasa på över det tillåtna hastigheten utan tillåtelse - hoppas man håller det där tills man fyller 100.
Nu gäller det bara att betala in det dära 1200 kronor och glädja till det man har kvar. Inget att göra något åt egentligen, bara att ta det med en nypa salt.

Oh, nu kommer det roliga; som ni flesta säkert vet så var man på Alnö på midsommar. Det här vet nog inte de flesta om; det var en av de bästa midsomrar jag någonsin ägnat mig åt. Mysig stuga vid havet med bastu, bra utrymme i stugan så att det räckte åt oss, glada människor och alltför trevlig stämmning - och det hela tiden. Vilket var bra! Såklart fanns det stunder då alla deppade sig ihop; t.ex. för Sveriges skull, och tröstade sig med godis (iallafall i min och Matildas fall) men ändå så var det... ja, super.
Nej nej, nu får det vara nog med min prat och här kommer det några bilder att njuta och dämpa ned svartsjukan åt.


Hannah pannah               Vår vägvisare      Jag och Sarah i framsätet         Tomas                          Jag



Dag 1
29266-7129266-7029266-5729266-56

Dag 2
29266-7229266-6729266-6229266-6129266-6029266-5929266-58

Dag 3


Dag 4
29266-6529266-64
29266-66

Tack ALLA för helgen! 


29266-63







Tack för mig - jag själv också.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ojj du å Tomas är söta ihop på sista bilden tycker jag! Ajaj böter,det var inte kul:( Men du har iaf din körkort kvar:) kram!

Postat av: Askungen

Jätteroligt verkade du ha haft det där du!

Fanskapet i hela Naturen!

2006-07-03 @ 08:00:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1532/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback