Uppsala och Gotland.

Oh. mitt eget fel. har inte skrivit här på evigheter. på så sätt har jag mycket att berätta. väldigt mycket.
men får nog inte med allt här idag.

Såklart kan jag ta med små detaljer iallafall.
För det första, var ju på labbet, på jobbet, för några veckor sen. fick lära mig en massa om livets gåtor. Visste ni till exempel att kristallerna, som finns bland urinstenar, är gröna. alltid gröna. sådär glittrande gröna.
Kan även säga att bl.a. bakterier, spermier och även vita och röda blodkroppar är ofattbart miljontals. och också kvalster - de består i biljarder och finns i sängen din.
Och att blodloppet inom ens kropp är så anpassat till ens egna behov. genom hjärtat, genom hjärnan och genom hela kroppen. så att det verkligen funkar.
Kunna fortsätta ärva (föda), äta och få ut all föda, sova och bli sjuk, känna med känslan som man själv vill, kunna tänka, använda musklerna på ett sånt sätt, kunna älska, känna fruktan och rädsla, andas genom lungorna och dessutom inte behöva anpassa hur hjärtat arbetar - det sköter sitt.
Vem uppfann dessa fantastiska uppfinningar..? vem det än är så var det iallafall av något sorts rena professorn.

Sedan, veckan därefter, fick man ju vara på rehab, på jobbet, vilket var jätteskoj också - det!
Lärde mig en massa om kroppens muskler och hur man ens kan skada dem genom att massera fel. och naturligtvis fick jag se hur man skulle massera musklerna - på rätt sätt.
Musklernas rörelser fick man också se, genom att djuret fick simma, och det är väldigt bra träning efter operation för att bygga upp muskeln igen.
Funderar dessutom på att börja simma, så man inte blir en-sådan-som-bryter-benet-hur-som-helst. eller alltså börja träna igen. man dansade ju på rosa små moln med glad mage och starka ben just då.

Nu har man typ bara 3 månader kvar av jobbet. fan - tiden går så snabbt. men på nåt sätt ska det bli skönt slippa den hära på-sätt-och-vis kusliga lägenheten och komma tillbaka till Örebro city igen. speciellt till familjen och Tomas.
Min gamla lägenhet i Vasastan får jag däremot aldrig återse igen. någonsin.
men kommer att sakna jobbet enormt mycket. och dessa arbetskollegor, finns nog inga bättre!

Nu till huvudämnet Uppsala och Gotland.
gud, en av min bästa helgerna tillägnade jag i helgen. Fredagen kom och då var det raka vägen till Uppsala med Tomas. alltså, hem till hans föräldrar.
Fick en julklapp av mor och far hans. vilket var kul, speciellt när jag inte ens förväntade mig det..!
Plötsligt var det lördag. Då steg man upp kl 8 och åt frukost med Tomas i soffan, och sen drog man vid kvart i 9 till Arlanda flygplats... det var ett tag sen man vart där! Härligt och se Arlanda igen, fast lite julaktigt än vad det var i somras. hoho.
Det var vi fyra i flygplanet... oh så härligt. har aldrig varit i Gotland så här dags. och snart fick man återse havet. Vågorna har levt sitt under dessa 3 åren, men är sig likt. De vaggar fram och tillbaka som ett barn i en vaggsäng, och så ropade de "hej igen".
Hotellet låg precis mittemot havet och man fick faktiskt Sveriges vackraste fönster (enligt mig alltså), där såg man havet, både morgon och kväll, vilket fick mig att tänka på att man verkligen ska varva ner då och då. Åka bort och bara vara. liksom.
Träffade släkten Lagergren och en massa andra efternamn, vilket var kul! och firade far hans, Göran, födelsedag.
Somnade i hotellets dubbla säng. tror faktiskt att det var den skönaste sängen jag sovit i... med duntäcke som omslöt en, fylliga kuddar som rensar hjärnan, med Tomas bredvid och min egen trötthet. En sådan säng - vill ha!
Söndagen kom, åkte till Görans syster och åt middag där. sen var det bara att säga hejdå till Gotland. Vågorna besvarade det "hejdå, vises snart igen".

Sen var man åter hemma igen i Stockholm. vilket var skönt men... nåt fattas, känner jag. kanske är det lägenheten som jag hade i Örebro city eller så var det bara... vet inte.
Det var härligt att återse Babe igen! och att Tomas följde med hem också. hoho.
Nu tar det 2 veckor tills vi ses igen (både Tomas och Babe). Men jag klarar mig, Stockholm är inte så stort som det sägs.

Nej, nu orkar jag inte skriva mera. ska nog gå och måla lite... det var ett tag sen jag gjorde det.
Men gott folk därute, God jul!
Få se om jag hör av mig nu igen innan jul men God jul, för säkerhetsskull.

Sköt om Dig.

Tack för mig - nu är det fart på konstnären i mig.


Kommentarer
Postat av: Rakel

Måste bara säga att du skriver väldigt bra och man lever verkligen in när man läser :) God Jul!

2005-12-21 @ 20:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback