Min almancka - mitt livsödes bok.

Köpte en ny almancka för några veckor sedan, som jag verkligen behövde, för det är en massa tider som ska passa in i mitt liv just nu. En del träning, barnpassning (Oscar alltså), Arbetsförmedlingen möten angående min praktik till hösten, tvättider (glömmer lätt) och dagar eller veckor, eller dessutom månader då man är i Gagnef (inte för att jag glömmer att åka dit utan det är alltid kul och blicka tillbaka i almanckan, stunder som man inte helst glömmer).

Oh, vad jag älskar min almancka. Förutom att den får mig reda på tider så är saken att den innehåller texter som
"Det är ingen glädje att vara sysslolös, det roliga är att ha mycket att göra och strunta i att göra det. Mary Wilson Little".
Det blir ett nytt textstycke för varje vecka... som man skrattar, gråter, ler åt, inte förstår, grubblar på samt håller fast dessa kloka stavelser i hjärnan om bl.a. kärleken, livet, vänner, människor, världen och vad som helst.
Den första stycket var på vecka 2 (alltså, i början av året 2006).
Sen kommer det kloka meningen t.ex.
"Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de. Sydney J Ham" vecka 48 (i månaden december av året 2005) samt "Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått. Anonym" skrevs under vecka 12 år 2006.
"
Kärlek vid första ögonkastet är den mest utbredda ögonsjukdomen. Gino Cervi" vecka 15 dessutom den näst bästa är "En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal. Svenskt ordspråk" vecka 33.
Den bästa stycket jag läst någonsin är "Det bästa sättet att behålla en hemlighet är ibland att hålla hemligt att det är en hemlighet. Sir Henry Taylor" uttrycks under vecka 19.

När man suttit och läst alla så får man en viss lust att skriva egna... Så jag gjorde det och de blev både skrattretande och ganska kloka (enligt mig) men vissa kan vara lite "öh?" men jag har bara skrivit ner stycket under befallning av Sir Hjärnan. Här kommer dessa sex stycke som kan få dig att bl.a. skratta, gråta, le, inte förstå, grubbla samt erfara erfarenhet, kanske..?
"Frihet, så befriande men så svårt om man just kommit ur fängelsehålan. Julia A. R."
"Drömmar kan ge framtidsinsikt men de kan ta din hjärna. Julia A. R."
"Alla hjärtans dag är kärlekens datum och resten är nollor. Julia A. R."
"En man förälskar sig i henne medan hon älskar mannen i sig själv. Julia A. R."
"Att vara sexig och samtidigt kunna måla är en konst, att vara gammal och samtidigt kunna fantasiera är en naturbegåvning. Julia A. R."
och den sista hade jag kommit på för flera år sedan och kommer ännu ihåg stycket;
"Om jag fick en krona för varje förälskad pojke så vore jag miljonär. Julia A. R.".

Skrattat, gråtit eller grubblat? Hm.
Äh, nu ska man iallafall gå med trötta ögon mina och sova.
Skriv, skriv, skriv så mycket ni kan, gott folk. Det sägs vara bra för Sir Hjärnan själv - i egen hög person.




Tack för mig - godnatt och dröm vackra drömmar men låt inte Sir Hjärnan din drömmas ihjäl.

Kommentarer
Postat av: tompan

"Dagens svin - morgondagens bacon"

Tomas W. Lagergren
;)
Puss

Postat av: Sess

Hejhej! Hihi, alltid lika kul o träffa dig oftare i bussen ;) Hehe. Ja, kom förbi någon dag och smsa gärna innan, haha :p Ja, mamsen vill behålla sängen plus tvbänken, så blir det inge med säng- och tvbänksäljande för min del, haha. Övriga säljs, sofforna, soffbord och kökstolar m bord samt två mindre bord - samma färg som soffbordet - ek färg. jaa, hörs o sköt om dig! ;) pöss!

2006-04-20 @ 18:20:02
URL: http://splendya.blogg.se
Postat av: Askungen

ses på inflyttningsfesten på söndag?

2006-04-24 @ 09:09:36
Postat av: Charlotta

hehe. var inne i bs i lördags. du var nog i klaras... :) hehe... ja. allt är fint men seg fortf efter helgen. hur med dig då? :) ses säkert nån gång, typ vid studenten. :) kramis

2006-04-26 @ 22:54:13
URL: http://smurfcelibaten.blogg.se
Postat av: sess

tjopp! hunnit snacka m tompan om moblerna, lr? aja. hor av dig isafall ;) poss o hej :p

du... skulle vi kunna ta o ses under veckan, lr promenera ute o sa, skulle vara najsigt.. ;) poss igen :p

2006-04-27 @ 00:01:43
URL: http://splendya.blogg.se
Postat av: sess

hoo. ja for sangen behaller jag , haha ..
men de ovriga - ut ur lgh! ;p
jepp, din msnadress? ;) battre o snacka darinne an har, haha ... med tanke pa mobnr o allt annat :p possejj ;)

2006-04-27 @ 22:18:01
Postat av: sess

haa. great. hörs! puss

2006-04-30 @ 17:04:12
URL: http://splendya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback