Bara en i mängden och ensam - ändå så kändes Stockholm inte större.

Nu är det tillåtet att hata mig själv. För att jag inte skrivit på evigheter.
Det är en av de få saker som får mig att må bra - att skriva av mig.
Att stava ner orden för hand - det kan hjälpa mig om jag t.ex. glömt ett särskilt (och enkelt) ord.
T.ex. som idag så glömde jag (och Linda) hur ordet kommunicera skulle stavas till. Jag skrev ner det och då ploppade ordet fram på soffan där jag skrev dit ordet med fingret, och ingen penna fanns tillhands.
Att skriva ur mig - det älskar jag, eftersom det får mig att må som en nyfödd baby. Även om man skriker, gråter, skrattar, tittar runt omkring samtidigt så är det bara så skönt att få skriva ur sig och komma till verkligheten. upptäcka och berätta.
Tack den som uppfann papper och penna!

Har upptäckt en massa hos mig själv dessa månader i Stockholm.
Bl.a. att jag ogillar och ha "grejer" (såsom tallrikar, bestick, glas och kastruller) i diskhon. Det för ju bara med en massa spill på mina byxor och vattenpölar på golvet. Kanske drar jag till kranen för hårt att vattnet forsar rakt fram... Men!
Och att jag bara älskar "min gamla" tacos, men ännu mer nu när jag tillagt några grejer till... Min gamla innehåller: Tortillabröd, köttfärs med tacokrydda, isbergssallad, majs, gurka, tomat, gul lök, riven ost, creme fracihe och salsa pineapple. De nya tillsatser är fetaost samt advokado - rena himmelriket!
Hm, några mer kommer jag inte på nu men det kommer en hel gul paket med nya saker hos mig som jag upptäckt de senaste månader snart................................

Ja, helgen den 10-12 febuari var jag hemma i Stockholm - alldeles ensam. Det låter så ensamt men det var skönt och äntligen få vara ensam. Och göra saker på egen hand, det gillar jag och det är en av de bästa egenskaper hos mig tycker jag, det får mig att känna mig hel. Jag är med mig själv hela dagarna och då dyker det upp tankar och "samtal" därinne i huvudet.
Jag kan t.ex. tänka nåt absurt om en ful klänning i Åhléns och då är man överens om att gå därifrån den fula klänningen. Det är att känna sig själv och det är alltid nåt det.

Det blev matjakt på willys och skobyte på skopunkten (den här gången blev det ett par fina bruna klackar) på fredagen efter jobbet, sen på lördagen fick det bli city (hade längtat) och man gick där bland folk man inte ens kände - rena himmelriket. Och söndagen var det en lugn söndag (som vanligt) men det ovanliga var att jag var ensam. Då kom jag på att lägenheten behövdes städas och fixas till lite. Då var det fullt upp med dammsugaren och den gottdoftade trasan.
Sen satte jag mig ner och njöt av min söta soffa och lite gott. Jag behövde det - och tänker absolut göra det flera gånger och förbli ensamvarg då och då.

På tal om skor! Mina svarta spetsiga platta skor har gått sönder, de är helt utslagna efter all fester osv... Men grät aldrig, utan stack till skopunkten med Lagergren och köpte ett par svarta klackar. Några dagar därefter blev skorna inte så fina i mina ögon så jag gick och bytte ut dem till brunt av samma modell - vackra blev de och fortfarande är de det. En av mina svarta vinterstövlar hade även gått sönder, alltså dragkedjan, så jag fick gå och lämna in den på lagning. Nu har jag återfått den lagad mot 220:- och sen använt åter dem.
Allvarligt, det finns nästan inget bättre än skor - även om de mest gått emot mig med att vägra hålla i sig utan att gå sönder.

Hm, det blir nog lite blandat här men...
Helgen den 16-19 febuari åkte man åter till Örebro igen. För att träffa Tomas och familjen. Och Sarah, helt oväntat...
För det första måste jag säga tack till Sarah för att Du "räddade" mig ur Karlslunds läskliga ödemark och tröstade mig med att bara finnas där och lyssna - det behövde jag just då. Samt måste jag tacka Dig för det samtalet vi hade i bilen precis utanför Lagergrens balkong i Rosta. Du är en bra vän, och jag kommer alltid veta vart Du finns för Du finns alltid just där (du vet var).
Ja, helgen var iallafall en bra helg i Örebro. Träffade Tomas, vilket var jättemysigt och hade längtat efter hans lockiga hår och hela honom. Fick dessutom återse Oscars häftiga personlighet och Oscar själv i egen hög person och även Jonkers och mamma.
Rosen som Lagergren fick på tisdagen (den 14 febuari) via posten från mig blev ju jättefint och texten var exakt som jag ville det skulle stavas ner, så tack Interflora AB!

Den här veckan har det varit en bra vecka och det kommer fortsätta så, det vet jag. En av orsakerna är att Linda är med mig på jobbet, det är uppskattande att ha med sig någon där som kan ens eget språk och en bra sällskap är hon. Och från eftermiddagarna efter jobbet fram till natten blir det prat, skratt, och en massa "det är sent, vi sover nu. Nu." och sen vaknar man på morgarna då det istället blir en massa "oh, va trött man är. Så otroligt trött.".
En del matlagning tillsammans, det har varit skitkul att experimentera korvstroganoff:en och dessutom tillsätta tacos:n med några extra grejer i.
Resten av veckan kommer att bli en super vecka, Linda! Resten blir 9-12 på jobbet imorgon och sen lite shoppning imorgon i Mörby centrum, eventuellt även i city, och sen lite disk och så. Senare på kvällen kommer ju Babe.
Och på fredag blir det 9-12 på jobbet och sen får man säga adjö åt henne då hon åker till Falun, nåväl man får hoppas att man träffas snart igen!

Nej, nu får det räcka för ikväll (eller ska man istället säga inatt?) och jag ska försöka skriva igen snart. Men lovar inget. hoho.
Vihörs igen!





Tack för mig - och godnatt alla därute. Och förstås alla därinne. Även de i sina sängar eller samt på gator. Sköt om Er.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback