En speciell fåtölj.

Då var man hemma igen. Har alltså sovit över på Albano inatt, va skönt och slippa stressa med bussen, tunnelbana och sen tunnelbana sent på kvällen, och sov gott åtminstone. Det är det viktigaste.
Men måste bara berätta....

Jag har faktiskt då hittat min drömfåtölj... Som bara har Det - med stort D. Den får mig att må bra, det märkte jag igår när jag väl fick sjunka in i den, och det var faktiskt den som gjorde mig sömnig att jag var tvungen och gå och sussa.
Hm.

Alltså, kl 22 då jag slutade mitt pass på Albano, gick jag upp på övervåningen ifrån patienterna och medicinerna och allt sådant. Gick in i matsalen och började se på TV (typiskt så fanns det bara kanalerna 1,2 och 4) men ändrade mig och började istället läsa. och löste några sudoku.
Dessutom skrev man ner av lite vad man lärt sig under dagen (det brukar jag göra, slutligen har jag nog en hel pärm ang. vad jag lärt mig = otroligt mycket).

Det var en nattsköterska och veterinär, och så jag, som sov över just den natten.
Precis efter när veterinären berättade bl.a. om larmet därnere på bottenvåningen som inte-får-störas under natten (hade inte behövt gå ner ändå, så), vart sängkläderna låg och hur jag skulle tvätta dem dagen efter osv., så sa hon att det fanns någon sorts "massagestol" som jag kanske skulle vilja pröva på lite. En massagestol..? Frågade snabbt vart den satt. I ena sovrummet, fick jag till svar och gick dit snabbt (visste precis vart sovrummet låg).

Där stod den. Kände väl igen den, eftersom det var en gång då jag hade mensvärk (vilket är för jävligt) på jobbet och behövde vila så jag fick gå in i ett sovrum (det sovrum som jag nu gick in i) och vila ut värken. Just då jag låg i sängen där (och tänkte tankar ang. om att "jag skulle vilja sterilsera mig. Gud, vad jag hatar det här... Mensskit, mensbajs, mensjävlastövel, mens-varför-måste-Jag-ha-det...) såg jag fåtöljen och den såg lite konstig ut. Nja, själva sätet såg okej ut utom benstödet som liksom skulle anpassa både vänstra och högra benet... På sätt och vis. Öh.
Brydde mig inte om fåtöljen så mycket just då jag låg där, hade ju en massa annat att tänka på (mensjävlastövel osv) men nu hade jag kommit ihåg att jag sett den förut.
Satte mig ner försiktigt och lät min rygg sjunka in i sätet... Gud, va mjuk. Mmmmmmmmmmm.

29266-34

Tog upp den lilla "maskinen" som var inkopplad till fåtöljen som skulle visa (och utföra) de olika massagesystem som faktiskt fanns gömda inne i stolen.
Provade först program A... Mmmmmmmmmmmmmmmm-mmmmmmmm (dubbel mm). Ryggen fick det mest otroliga massagen och kände då att jag troligen hade några knutor i ryggen = inget bra. Men satt där och njöt.
Provade mig fram med olika program, för bl.a. fötterna, vaderna, nacken, axlarna, svansknotan (finns tyvärr ingen för armarna) - alla var bäst.

Satt där i ungefär en timma... Oh. Sen var jag för utvilad för att kunna sitta längre, måste bara ligga ner och somna. Och eventuellt drömma lite.
Jag som hade tänkt lägga lite pengar på helkroppsmassage varje månad (behöver det) för att inte få ont i ryggen osv som man ibland får pga jobbet. Och nu behöver jag inte lägga ut någonting - bara att gå upp till sovrummet och sjunka in i fåtöljen som en liten liten behövande människa. Ja, fåtöljen är ganska stor så att man kan känna sig lite liten, och fåtöljen tar väl hand om en då man är där i dess famn, hoho.

Skulle vilja ha en sådan fåtölj i mitt sovrum men... Öh, kostar nog miljoner.

Nej, nu ska man gå och se lite på TV (har åtminstone kanalerna 1,2,3,4 och 5 och fler härhemma, tack och lov) och sen sussa. Och drömma lite om fåtöljen kanske. Hm.



Tack för mig - godnatti gott folk och dröm om er älskande grej - det blir en viss speciell fåtölj för min del.


Kommentarer
Postat av: Selling

mmm :) va härligt med en sådan stol, testade själv en i höstas, de hade nämligen en på skolan där jag praktiserade :) ville nästan sno med den hem för råd till en egen det har jag verkligen inte för som du skrev; den kostar nog miljoner. ha det bra med drömmarna om fåtöljen! pussar!

Postat av: Tompan

haha, skrattade o skrattade när jag läste din bloggtext om stolen :P Vet inte varför men det fick mig att skratta iaf haha :) Pussar!

2006-01-26 @ 01:36:52
Postat av: dalnummer

tuff stol du provade.. jag vill också de :)

2006-01-26 @ 11:30:42
URL: http://dalnummer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback