Röda gubbar på flykten till matsäcken.

Igår var man och joggade en runda med mamma och allvarligt; det låter kanske absurt men det fungerade mycket bättre (än så länge) än när man bestämmer för en runda med en kompis - det blir aldrig av och det är rena motsatsen mot hur min mamma är.
"Kom ihåg imorgon, torsdag, kl halv nio." påminde hon mig när jag råkade se och slutligen springa ifatt henne, syrran M och Oscar på stan idag. Först fattade man inte och sen "Aha! Fortsättningen på joggningsrundan". Oh, inte visste jag att ens egen mor var så aktiv men jo, som liten såg man henne säga "tar en promenad, kommer tillbaka om en timme" och, en timma senare... såg man henne springande tillbaka från ett annat håll på asfalten.
Halleluja! Nu har man fått igång mina delvis solbrända ben, som annars alltid går runt omkring slappa med bullrande trampar (det där med bullrande trampar är enligt Tomas). Än så länge iallafall, vi får allt se om min mamma börjar låta "nej, vi tar rundan imorgon eller i nästa vecka"... Eh. Not! hoppas jag.
Oh, ni som undrar; har lagt ned träningen under sommar p.g.a. "sol-bad-passa-på" och börjar igen till hösten - bajssamma om jag får pulmage eller vetefan (vem bryr sig), bara jag får slappna av under solen osv...

Belöningen blev 4 liters svenska jordgubbar i en enorm skål efter joggningsrundan igår, vilket glade min mage samt min längtan efter dessa gubbar. Som smälter av mina smaskiga tuggande, och drunkar nerför strupen via lungorna... hosthost! Röda gubbar på flykten till matsäcken, åtminstone till slut. Goda var de!

Jaja, nu var iallafall böteslappen undangömd och betalt, vilket gör mig på bättre humör även om jag får 1200 kronor mindre att leva på den här månaden.  Någon sa en gång, när jag var "rik" och shoppade som värst och för en gångs skull stod och bestämde mig för att välja mellan två plagg: "Pengar går alltid bort till någonting du vill ha förr eller senare, ta bägge två". Så jag tog båda två och köpte dem.
Men böteslappen var inte något jag frivilligt ville ägna mig åt och betala för MEN är man tvungen så är man! Ändrar på det lite grann, efter erfarenhet av några ören: Pengar går alltid bort till någonting du inte vill ha förr eller senare". Alltså, jag slänger de flesta kläder som jag köpt för några få månader (jaja, iallafall för max 1 år) sen, bara för att de (kan vara färgen, formen, slitage och förändring av stil) inte passar... Knasigt, jag vet.
Men välj aldrig att lägga ut pengar för kläder före mat. Det där säger jag av allra egen erfarenhet.

Hoho. Nu har man blivit sugen på att måla lite akvarell (och ev. med oljefärg), så man ska nog kila och ta tag i målarpenslarna hos mamma någon dag/kväll och sätta lite färg på det vita... Vi får allt se vad det blir för porträtt eller... vet inte, som sagt; det får vi allt se.

Hm, nu är det tydligen stopp i mitt huvud... Ja, det var nog allt för tillfället.




Tack för mig - längtar efter solmogna tomater på balkongen. godnatt.

Kommentarer
Postat av: Askungen

Läser....

Sommarkramar!

Postat av: tompan

"Någon sa en gång, när jag var "rik" och shoppade som värst och för en gångs skull stod och bestämde mig för att välja mellan två plagg: "Pengar går alltid bort till någonting du vill ha förr eller senare, ta bägge två". Så jag tog båda två och köpte dem."

- Vilken skitstövel du var förut... Som tur har jag tämjt dig lite när det gäller shoppandet :)

2006-07-10 @ 11:15:48
URL: http://tompan.blogg.se
Postat av: Antonia

Tusen tack:) man önskar ibland att det var flera tänkte samma sak som vi..

2006-07-10 @ 14:49:23
URL: http://vanilj86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback