Lite ironi, glädje, solfeber samt pärlor som blänker ens öga.

Ohahej gott folk!
Det var ett tag sen man skrev härinne... tror jag?!
Men ni som undrar, allt är bara bäst här hos mig. har bara haft fullt upp, om man kan säga så. Jo, så fan in i helvete annars.

Än för tillfället har det iallafall inte hänt något speciellt... (eventuellt ironi - ni avgör vilket).
Bl.a. har man krockat sittande på sin rosa goa cykel med en taxibil (taxibilen skulle svänga och missade den färgglada rosa cykeln, fråga mig inte hur) men bägge två, jag och cykeln, klarade oss utmärkt bra förutom lite vinklig däck samt rivsår på ena foten.
Lustigt nog så inser man därefter att trafiken kan vara farligt - på riktigt...

Så fan in i helvete, det var som värst skönt att ha sagt precis vad jag tänker och tycker. Insett att det alltid är bra att ha fått något sagt som man velat säga länge. Inget "tänk före och inte efter" som man brukar säga, utan det får bli "tänk efter länge och inte före" i det här fallet.
Kände mig stolt som bara den.

Sen har man även gjort 4 egna halsband av pärlor som man köpt, ohh vilka super halsband det blev... Det fick bli i färgen rosa och grönt. Äh, jag dyker nog upp med dem runt om halsen så småningom innan ni hinner uppfatta önskebilder om dem. Det brukar bli lite deppigt när det inte är som man hade tänkt sig, öh. Men de är fina, jag lovar! Även om det är min åsikt.
Men en sak måste jag få berätta här, som har glatt och lyft upp mitt leende de senaste dagarna sen studentdagen (redan tagit studenten för ett år sen men ja ja) då jag fick veta en särskild sak; ska få börja praktisera på djurkliniken här i Örebro i september, och det redan i september! Hade räknat med först i oktober eller ännu senare än så. Oh, en månads praktik blir det och sen återstår det att se om jag får något annat jobb eller får fortsätta praktiken, det får vi allt se. Hoppas på det sistnämnda men en månad är allt jag behöver just nu iallafall. Längta...

Och det mesta som jag behöver nu är att åka upp till pappa och slappa av utan "måsten", finns inga måsten där, förutom att äta och andas förstås. Vilket ska bli härligt, att komma hem igen och bara plötsligt bestämma sig i sista minuten för att cykla iväg och bada (eller åka bil till Orsandbadet) eller vad det nu som dyker upp i hjärnan min. Solen består nog kvar där hela helgen tills tisdag... hoppas jag! Och ni som inte vet hur det är; det är härligt att bara slappa och ligga i solen... Finns inget bättre!
Imorgon (jaja, klockan är över tolv men säger imorgon ändå) är man alltså hemma igen, vises byhålan!
Nu vet man dessutom att man inte är glömd där i huvudstaden; Stockholm. Du är inte glömd du heller!
Nej, nu har jag inget mer förutom: Ljungberg, du är bajsbra! Är man dålig på en sak kan man plötsligt bli urbra på det, trots allt. och det har Du visat!
Ska man skriva "skit" så är det väl lika bra att skriva "bajs" istället, det blir ju bara för tokigt då. Ursäkta uttrycket.

Förresten! Tack folk för ikväll, på gott och ont. Hoho.

Ja, skriver mer sen... När det väl dyker upp en ledig stund.





Tack för mig - solbränd, sömnig med en viss bajs spänningskänsla. Ursäkta uttrycket. godnatt.

Kommentarer
Postat av: Askungen

Läser och hoppas allt är bra idag?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback