Igår, idag och imorgon.

Dessa tre dagar.
Något fick mig och skriva här - jag kom till det röda huset idag och träffade pappa. Vilket gjorde mig väldigt glad. Opus lena päls fick man även klufsa i lite, förstås!

Först ska jag avslöja lite om vad jag gjort under dessa veckor, efter det dära stora "uppgörelsen". hoho.
Ja, till och att börja med åkte jag till Örebro med det första bästa tåget. hamnade i Tomas lägenhet tills han kom hem och chockerade nästan ihjäl sig av att jag ens var där. Han kunde inte liksom tro det, men till slut ansåg han troligen att han hade nypit sig i armen för mycket...

Veckan gick och jag levde gott (som arbetslös) i Örebro. Tankar och funderingar dansade runt omkring mig, och jag lät dem fortsätta...
Träffade Tomas, familjen (det var väldigt givande att se Oscar igen) och kompisarna igen. Finns inget bättre!
Några dagar hade gått efter den måndagen, och det kändes fortfarande rätt (och ännu fortfarande gör det). Jag var ärlig mot mig själv den där gången, och då kom jag på att det kanske var första gången jag ens var det - ärlig mot mig själv. Däremot har jag alltid varit ärlig mot andra (utom vitlögner och måsten-lögner) men varför inte mot mig själv? Det är ju minst lika viktigt att vara det..?!

Sen åkte man åter tillbaka till Stockholm med Babe. Då var det en stockholm-ig vecka bl.a. två dagar med Akervall (det blev bio och en massa snack och sen en resa till Örebro dagen efter), skojiga nätter med Babe, lite snokande med Babe det också (märkte då en del angående lägenheten samt ett viss paradis i källaren som jag inte ens fick känna på, en röd plastförpackning under en madrass och bland annat, oh fyskäms) samt så existerade min allra egna ego. hm.

Sen var det också fotboll SM i Örebro, vilket var väldigt kul och kul och åter kul att träffa alla igen! Som jag inte ens träffat på evigheter. Grattis båda lagen Närke dif och Surd!

Packade ner alla mina söta saker (och kläder, som absolut måste nämnas) i lådor, kassar, plastpåsar och väskor. De fyllde hela vardagsrummet - lovely!
Igår kom Münür och Tobias till Stockholm och det var snack och skratt natten lång (sov runt klockan halv tre).

Idag fick mina söta saker iallafall följa med på en resa från Stockholm till Gagnef-->Borlänge-->Örebro först klockan halv tolv på dagen. Matbordet, sängarna och min mikro fick man lämna hos pappa. Väl i Borlänge åt vi middag hos Babes päron och sen var det raka vägen till Örebro för oss tre (Babe stannade kvar i det heliga Dalecarlia).
Blev lite kaos med "små" problem med lastbilen, först var det bromsoljan, sen kylvätskan och sen värmen i bilen (ändrade varenda minut från varmt till kallt och tvärtom) men så himla kul! En resa värd att minnas.
Till sist var man åter hemma i Örebro igen - tack och lov. Med mina saker i Tomas söta lägenhet. Det har blivit väldigt grönt här... Snart kommer nog apor springande hit på sina fyra händer till fötter. hm.

Säg inte grattis nu, tycker det låter så märkligt... Sambos - vad grattar man för? Även om det blir lite champagne imorgon för oss när Tomas kommer hem igen från sitt träningsläger. Nja, kanske inte champagne men något gott! Eventuellt med Mallie och Freddy, då får man minsann se samt smaka på något gott. Annars så duger Tomas som ensamsällskap till mig iallafall.

Imorgon vet jag inget om - och vill inget veta. Tar dagen som den kommer, blir bäst så i längden.
Vet bara att det blir ett jobb hos djurkliniken i Örebro i höst - vilket jag längtar efter. Har nog inte förstått innan hur beroende jag är av djurens existens. hoho.

Förresten, har inte lyckats fånga (och döda) det än.
Tankarna och funderingarna dansar fortfarande... Vi får se när det är slut på musiken - och när de väl slutar dansa.

- Folk som kommenterade min näst sista blogg (bloggen innan den här). Tack! Och ja, jag vet att det här ordnar sig. Det gör det, alltid. På något sätt.
- Tack killar för hjälpen idag! Hoppas att ölen smakade! (och nåväl, hoppas att Barcelona vann, även om jag inte bryr mig). hoho.
- Tack Babe för allt. Precis a-l-l-t-i-n-g. Älskar dig.
- Saknar dig, pappa! Vises till påsk.
- Sakna er på Albano, kommer och hälsar på i sommar!
- Hej Örebro. Nu är jag tillbaka igen.
- Personen därute, om du läser det här, kanske ska man nu kallas för journalisten..?





Tack för mig - det ordnar sig. Allting sker tills det stannar vid en brunaktig tegelvägg i sällskap med en ordningsman.

Kommentarer
Postat av: CrazySigge

Jaså du var på SM i Örebro?! Jag såg dej aldrig :/ Eller gjorde jag det? Mitt minne är opålitlig ;P

Postat av: CrazySigge

Har scannat igenom minnesarkiven i min hjärna och fått svar på att jag faktiskt inte såg din tryne under helgen ;P I annat fall skulle jag ha hoppat på dej överifrån :P Blir en annan gång =) Ha det såå bra! Kul att du fått kneg i Örebro djurklinik som väntar! =)

2006-03-27 @ 21:59:11
URL: http://yepp.blogg.se
Postat av: maria

=) superbra att du håller med! Hur går det att bo hos Tomas nu? Saknar dig faktiskt mycket! =) pusss!

2006-03-28 @ 09:57:03
URL: http://mippy.blogg.se
Postat av: Isabel

Tack för dina uppmuntrande ord, det värmde mig om att du tror på min blogg och att du tycker om att läsa mina texter, men att någon anmärkade att jag skrev för långa texter kan jag respektera åsikten men att jag lät som en journalist, reagerade jag på för det var en dålig förklaring anser jag.

Men inget att bry sig om det nu, intresserant om dina vistelser och nu är du i Örebrostaden, spökliga regnvädret har vi haft idag, skönt iallafall.

Sliten efter Kronakalaset i lördags som du kanske har läst i min blogg. 2 dagar i sträck sliten och träningsvärkad och hjärnvärkad.

Men nu är det något bättre, köpte ett par nya jeans i en storlek - 34 - äntligen kan jag ha en storlek 34 - men jag måste tänka på kvalitetstyg är det avgörande, så jag kan inte säga att jag kan ha alla 34-storlek i alla i jeans.

Men Kronakalaset, det har varit en lyckad och mysig stämning med nära och kära och mindre nära och kära, presenter och stämningen var fina och kronaktiga.

Men allt är över, en viss lättnad, och nu är man trött och vill vila ut i veckan tills helgen blir det utekväll och ostkväll hemma hos Antonia, med lite vin och lite tjejsnack, nyhetstimulera och sedan nog utgång på Babar på en lördagskväll.

På fredagen, blir det kalas för mig som blir 25 år den dagen med familjen och M, vad ska du själv ha din helg för dina sockerplaner?

Veckan då? Bara dansat runt med dina funderingar och tankar?

Ha det bäst!
Ciao!

2006-03-28 @ 21:26:32
URL: http://isabelengwall.blogg.se/
Postat av: maria

Dumma jag... trodde att det här inlägget var något jag har redan läst. Nu har jag läst det och måste bara tacka dig för A L L T I N G, ja exakt i detaljer!

Älskar dig.

2006-04-04 @ 10:34:01
URL: http://mippy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback