Gott och blandat - blir lite äckligt.

Oh, det var verkligen ett tag sen man förvandlades till en författare och låtsades skriva en bok - som numera kallas för blogg. Men nu gör jag det. För jag har en massa, eller alltså en del, att berätta...

På sistone har man röjat en del... festat alltså, om någon undrade. Om man ska räkna noggrant så har jag festat 4 dagar utöver 3 helger i rad - en fredag, en lördag och söndag och även en fredag som försvann inatt efter midnatt.
På tal om dessa röj-dagar, har dessa varit väldigt roliga!
Första fredagen - liten partyfest hos Joona i hennes söta lägenhet (anses som Örebros finaste lägenhet bland döva).
Lördagen, en helg framåt - en födelsedagsfest för Klas, Veronika och Kim (var världens segaste från början men blev roligare och ännu roligare mot kvällens slut förutom en del tjafs bland folket).
Söndagen som  valborgmässafton - röjade med en massa bra folk hos Munur i hans nya lägenhet (väldigt goda välkomstdrinkar och tilltugg - med äckliga oliver).
Fredagen som försvann först inatt - födelsedagsfest hos Joona (man kan inte vara dummare än dum när man väl glömt födelsedagsbarnets gåva, uttalas som present, kvar därhemma men så var det).

Och när jag vaknade imorse, vid ungefär tio-tiden, och mådde ganska illa så bestämde jag mig att inte festa något mer. Aldrig mer.
Men! (där sviker man sig själv) på tal om att studenten (och en del fester) kommer ju inom snarast, så just då festar man nog men inte utöver gränsen - som består av en liten röd tråd.

Oh, nu ska man springa vårruset den 16 maj med Babe, vilket jag ser fram emot. samt sen måste man träffa en del folk som man inte sett på evigheter - fyskäms men har haft (det är fortfarande kvar men) en period som man inte ens har en enda lust och gå ut och träffa folk på fritiden förutom när det gäller fester. men nu börjar lusten komma tillbaka... så småningom iallafall.

Men annars så är allt bra med mig - just nu - och ser fram emot imorgon då jag får åka ut med mamma och Oscar (ev. Tomas också) till mammas lilla torp ute i skogen långt bort. och sola, prata, skratta samt leka.
På tal om det liksom, jag och Tomas tjafsade för några dagar sen i lägenheten - med dörren olåst. Plötsligt kom mamma in (vi har ingen ringklocka) och tänkte hälsa på lite, aldrig varit här förut, och då såg hon att jag var irriterad så sen stack vi två iväg till den lilla torpet i skogen. Sen kom jag hem igen, mycket gladare. Tack mamma, för att du finns.

Och under påsken då man var däruppe i Dalarna skedde något som fick några människors gapar att  gapa och ögon extra vidöppna. Alltså, precis innan det skedde steg pappa upp på cykeln alldeles själv. Kunde knappt sluta le när man såg att han verkligen ville cykla - vill man så kan man.

Nej, nu får det räcka. har blivit lite äckligt att man skrivit här - oduschat. efter en rejäl fest. Men tack folk, för igår!
Det var speciellt kul att träffa Maya samt Kulin (och Sarah) igår, som man verkligen inte sett på evigheter.
Och tack folk för övriga festerna!
Tack Tomas, du också. För alla festliga stunder. hoho.

Det man förlorat finns alltid kvar - i jackfickan eller åtminstone någonstans.





Tack för mig - som så småningom förblir rena rama riket.






Kommentarer
Postat av: mippy

seriöst... det är någonting med din mamma! hon vet NÄR du behöver henne... skumt måste det vara! fick för några dagar sen mitt nummer till vårruset! ser också fram emot! saknar dig.. puss!

Postat av: elsa

tjenisen. aaj att vara bakis dagen efter. klarade mig, som tur är! ja bilden på oss finns på min blogg, den blev bra! :)

2006-05-07 @ 00:58:36
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: elsa

ja, jag gillar verkligen lägenheten! :) mm, rosta e reserven så om jag missar den i vasastan tar jag den i rosta. vart bodde du i vasastan förut? krampuss.

2006-05-10 @ 23:49:11
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: elsapelsa

tihi okej om du säger det så.. tack annars :) krampuss

2006-05-12 @ 18:13:47
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: Askungen

http://blogg.aftonbladet.se/1532

2006-05-15 @ 12:25:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/153

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback