Bröllop, diskmaskin, lägenhet, vin i små mängder, IKEA, semester = vuxenpoäng?

Måste böja mig ner på mina bara knän och be så mycket om ursäkt att jag inte skrivit på ett bra tag... Eller nej... Kommer med en bortförklaring istället, så ser det mycket bättre ut i mina ögon - har ju inte gjort något brott trots allt. Har haft fullt upp, så har inte skrivit på evigheter (få se nu; 3 hela månader) men NU gör jag det. Hoho.

Få se nu vad har jag haft för mig... Inte så speciellt egentligen.

¤ Varit på en libansk bröllop - oh, så kul! Deras kultur och dansen... Killarna dansade bäst, mera livligare och "hoppande" än vad tjejerna gjorde. Förste killen i dans-kön hade alltid en servett att rulla med för fullt i luften, så kul! Helt motsatsen med svenska killar, de dansar så... lugnt, och tråkigt. Inte illa menat men!

¤ En massa lappar - på jobbet. "Va snygg du är, tack för maten, blondin!" hittade någon av oss nedskriven på en lapp vid dessa tomma salladstallrikarna som skulle serveras in i disken. Blev en del skratt för oss alla som jobbade just då. Vet varken vem denne menade än - vi var tre stycken som var blondiner då. Ja! Just det, på tal om att ha återvänt till blond igen - mitt hår bestämde sig för det utan mitt medgivande. Det bara blev blont igen. Öh.

¤ Jag och arbetskollegorna hade en avskedsmiddag för Elias, som nu slutat för en vecka sen. För min del njöt jag av middagen, på Indigo och det var småplock av mat. Så god! Nja, inte allt kanske men det mesta var gott. Drinkar bjöds man på också, de har fruktansvärt himmelgod körsbärsdrink med citron - lovely. Tack Gollo för allt - middagen och drinkarna och allt! Tack själv, Elias. Nu får vi alla klara oss själva, det klarar vi nog *ho ho ho*



¤ Nu VET jag hur de har haft det. Vilka? Jo, de som har fått oväntat besök. Helt oväntat, och det är inget kul. Alltså, satt vid min soffa och såg på TV en morgon med ena fönstret på glänt, plötsligt var det någon där vid fönstret... Jag bor faktiskt på 3:e våningen! Jag bara gapade och tittade ut... Det var en ganska kraftig man som hade hissats på en sådan "lådhiss" som tillhörde en lastbil, han ropade "stäng fönstret" och jag gjorde det hastigt. Sen målade han på mina fönsterkarmar... Vit målarfärg. Jag satte mig i soffan igen. Va fan... Jag slängde ner persinnerna. Jag hade ju bara linne och boxers på mig. Va fan. Han fick nog sig en flin. God morgon.

¤ Jag har någon som diskar troget åt mig därhemma. Rena tallrikar, glas, muggar och bestick. Oh, rena drömmen att slippa diska besticken... Det hatar jag mest. Du tackar aldrig nej till att diska glas med o´boyfläckar i botten och osköljda tallrikar.
Har du ens någonsin lämnat disken i en stor hög på den stackars diskbänken i minst 5 dagar så tycker jag att du ska skaffa dig en diskmaskin, du också! Du kommer att leva på rosa moln, åtminstone i köket.

¤ Och tal på om "därhemma", ni som undrar, ja har flyttat. Till en alldeles egen lägenhet, som jag först blev kär i när jag kom in för visning. Den har precis allt jag vill ha, förutom bara två saker som anses de viktigaste i ens bostad; balkong och badkar. Men jag klarar mig rätt bra utan. Har ju min fönsterbräda med kuddar och en dusch som fungerar. Jag är som fisken i vattnet därhemma - fastän utan badkar. hoho.

¤ Jag träffar alltid en svart katt på min gård, oftast när jag kommer hem. Han (har faktiskt kollat, fniss) har en extra klo på varenda tass. Han vet åtminstone hur man ska kunna smälta ner en med ens egna ögon, hans ögon kan få mig att smälta... Så go. Råkar se honom så ofta så har dessutom hittat på ett namn; Svartis. Men det är roligare att säga "Svartis med klorna som möjligen kan riva sönder ett hus". Go go, Svartis! *skrattar*

¤ Min midsommar i år var en av de bästa midsomrar! I sista minuten bestämde jag mig för att dra med till Göteborg och fira midsommaren där. Trots folks varningar om översvämmningar och så vidare. Regnade hela dagen medans vi var inne i Stinas stuga och mös. Festen blev lyckad, även om det var någon som envisades med att döva inte kunde göra det om vi verkligen ville något - så nedlåtande. Vi kan, punkt slut. Man själv är skyldig sig själv att må bra, så enkelt är det. Vill man uppnå nåt så ska man bara göra det, försöka kan man iallafall alltid göra.
Tack för fredagnatten, tack för skjutsen till mataffären på lördagen och glassen, tack för fotbollsmatchen på lördagen (måste skryta lite; gjorde ett mål), tack för det långa 3g-samtalet på lördagnatten, tack för hemresan till Örebro med den Big Red Car. Ni vet vilka ni är! Och ni resten; TACK för hela midsommar-helgen! Även om jag fick med mig hem en hel lila-blå tå... Så ont. Men hade så ont-kul. (Tack STINA återigen!)

¤ Nu har man nyligen varit som ett barn på nytt. Hängde med Helena och Selling, bland annat med Helenas "gäng på jobbet", till Liseberg för mer än en vecka sen. En sådan regnig dag men bestämde oss för att följa barns bekymmer - och struntade i regnet. Finns alltid värre saker som att det finns monster under sängen. En sådan kul dag! Vann däremot ingenting på lotterierna men hann åtminstone med Uppswinget med Selling innan det gick sönder... Oh. Tack för den regniga dagen, tjejer!

¤ Suck, håller på och få ett par ärr på den vänstra fuck-fingret - från brännskadorna. Brände mig i bakad-potatis-ugnen på jobbet. Sved i en hel vecka, började läka först nu efter 1 och halvt vecka. Dessa blåsor är borta iallafall, tack och lov! Dra åt helvetet, brännan. Öh, inte så intressant antar jag men visste du att det fanns TRE graders bränna. Den röda svedande huden efter solen är den första grads brännskada, jag fick däremot den andra grads brännskada. Den tredje vill jag inte veta något om...

¤ IKEA. Var där på min lediga onsdag med brorsan. Handlade mest småsaker men det är så mycket man bara vill se och känna på där. Och eventuellt ha, men som någon sa: man kan inte få allt. Hm. Kamprad har verkligen en urbra butik - eller alltså fler likadana sådana... Hoho. Men han har åtminstone tillräckligt med lingon där i matservicen. Jag åt köttbullar och potatis med lingonsylt, drack lingondricka och åt lingonmousse-kaka till efterrätt där. Fick nog till sist och stack hem. Tack brorsan!

¤ Det är däremot, i undantag från IKEA, vissa grejer jag gått runt och drömt om - och SKA skaffa dem; Foppaskorna (vet, de är så j-vliga fula men måste ha några skor som verkligen fungerar på jobbet och de gör det, det vet jag), en bärbar dator (så praktiskt, lätt att ta med överallt, bra att ha nu OM jag nu kommer in på SLU i Skara) och några mattor till min lägenhet (inte för att jag måste ha det men det ser och känns mera som home då).

¤ Nu är det bara TVÅ veckor kvar tills min semester börjar, längtar! Fastän kommer ha fullt upp... Kanske inte ens hinner vara hos pappa i minst en vecka, men ska ordna så att jag är där en HEL vecka. Annars dör jag, nja, men risken finns att jag kan dö för det iallafall. Ok ok, risken finns varenda dag men ändå... hoho. Nu har man dessutom fått någon som går i mina fotspår. Simonson ska börja hos oss, kommer få mina typiska skratt-stunder som hon brukar ge mig. Även mina arbetskollegor kommer få dessa skratt... Hoho. Välkommen, Simonson!

Sen har jag några frågor åt er folket:
När fasen är Göteborgkalaset (eller så har namnet ändrats till Kultur-dagarna,... öh)?
Hur tror du vädret kommer bli från den 1:a augusti framåt till september?



Tack för mig - ska återvända till mammas soffa och ägna mig åt en mamma-stund. Ses. Snart.

Kommentarer
Postat av: bebesara

du e bara för gó, tjejen!

2007-07-08 @ 23:10:27
Postat av: Anonym

Tack för fredagnatten Py:P

2007-07-09 @ 03:21:30
Postat av: Tobias

du e ej ensam om att ha diskmaskin hihi-- skaffade den för snart 2 månader sen.. nu slipper jag står å slösa många timmar på att diskar nu....

Postat av: mippu

haha, the big red car.. ;) tack själv!
missu

2007-07-12 @ 17:08:04
URL: http://mippy.blogg.se
Postat av: pallis

Alltid kul o läsa din blogg!
Jag va ju på Liseberg den 11-12 juli, synd vi inte va där samma dag :P
Vi hörs
Saknar dig!
KRAM!!

2007-07-13 @ 08:46:13
URL: http://aluap85.blogg.se/
Postat av: Johojoxos#2 (Helena) :p

Oh. alla tackar, så får tacka själv för en viss mening bland det där inlägget :p.. Du! snart är det bara EN dag kvar! :D.. wieee! Ska bli härligt att åka till lyxen m dig! :D Johojoxos! Krampussa!

2007-07-18 @ 23:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback