Ens vänkrets är som en midsommarkrans

Vän, vad skulle jag göra utan dig.
Vän är en som du.
Som alltid finns där.
Hämtar upp mig när jag fryser mitt i skogen.
Ser till att jag mår mer än bra.
Ser även till att jag lever.
En blomma vissnar med tiden då den inte får vatten.
En vän vissnar med tiden då denne inte får trohet.
En krans bildar en ring.
En vän bildar en famn.
Av kransen följer en ring av färgglada blommor.
Av vännen följer ett ting av färgglada stunder.
Ett slags ting som inte kan beskrivas i ord hur mycket det betyder för en.
Kransen sätter man på huvudet.
Vänkretsen sätter man i huvudet.
Mitt huvud är iallafall full av ro utifrån ett slags ting...

En viss Kricar skrek rakt ut att "kvinnan" skulle uppdatera - och det gör jag nu, så gärna. Och den här gången ska det absolut handla om mina söta vänner, hade jag tänkt mig. Det är de guldvärda.
Har insett, med tiden, att inte alla har så bra vänner som jag har, och som jag har fått behålla.
För det första vill jag säga förlåt till dem, för att jag är urdålig på att höra av mig. Jättedålig. Visst kan jag plötsligt komma fram och heja på gatan - men att plötsligt ringa är sällsynt i mitt fall.

"Ska vises på ---kväll? Eller när kan du?" är dessa sms jag tycker om att få. Att ses och bara snacka skit - om allt mellan himmel och jord. Speciellt med dem.
Men ibland funderar jag på varför jag är så urdålig på att höra av mig, så kommer jag alltid fram till slutsatsen som lyder såhär "jag är som den jag är". Det har även Babe sagt. Att hon vet att jag inte är så bra att höra av mig men att jag alltid finns där, trots det.
Suck. Men man kan alltid försöka förbättra sig, men med det här ville jag säga att Ni är bäst!

Ni är guldvärda - fast jag kanske inte har guld i fickan att ge er... Hoho.
Jag blir alltid, ja alltid, glad att se er. Oavsett var jag är.





Övriga som jag saknar bra bilder på är L, J och P. Ni vet vilka ni är.




Tack för mig - tack för att Ni finns, ni allihopa.

Kommentarer
Postat av: babe

exakt, en vänkrets är som en midsommarskrans!

tänk att vi hängt med varandra i 20 år och kan fortfarande stå ut med varandra, det är något jag är mycket stolt över!

lovely /Babe

Postat av: Paula

Om det är mig du menar så vi får ta bilder på oss ihop nästa gång vi ses! ;) SAKNAR DIG SOM F*N!! =) Kramar i tusen!!

2007-04-03 @ 08:26:17
URL: http://aluap85.blogg.se/
Postat av: Askungen

Ibland ska man tacka för det man har, söta bilder på nära och kära!

2007-04-03 @ 14:57:55
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: Kristofer

Nej. Tappa hår är kul.

2007-04-07 @ 03:38:51
URL: http://kristopher.blogg.se
Postat av: Älvan

Nu läässserr jag din blogg!! ;D intressanta inlägg! mhmm PussåKram!

2007-04-08 @ 17:43:54
Postat av: Askungen

Sött skrivet!

2007-04-22 @ 18:44:51
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: Askungen

Sött skrivet!

2007-04-22 @ 18:52:10
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: Helena

Tack för att du är den du är! Tack för alla våra minnen tsm! Liemannen, råttan, vita katten, Asterix tar dig o massa mer, senaste nytt; Miad o Alix2 + finklädda m hamburgare i handen :D.. Du är bäst! :) Johojoxos, always ;) Puss/H

2007-04-23 @ 16:41:43
Postat av: sanna

fint skrivet

2007-04-26 @ 16:16:54
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: Rakel

dags för uppdatering kanske.. alltid så givande att läsa dina inlägg!

2007-05-25 @ 09:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback