Örebro

Här sitter jag vid datorn i Örebro! Det betyder inte att jag har tråkigt, tvärtom. Har bestämt mig för att inte följa med och äta med mamma o hennes systrar på Kineska Muren, som brorsan också stannar hemma för. Istället har jag ett par mystimmar för mig själv, eller med brorsan en stund kanske. Väldigt skönt att slippa stressa, speciellt när man kommit... Kan inte skriva "hem" så jag skriver... Speciellt när man kommit tillbaka igen. Tillbaka låter bättre än hem.
Självklart känner jag mig hemma här i Örebro men inte lika mycket som jag känner mig hemma i Göteborg. Där finns allt för mig, så att jag nästan inte behöver syre ens. Hoho.

Nyss har man varit och träffat Katrin, så superkul! Hennes söte pojke kom med också, jag hoppas det håller mellan dom, de passar så väldigt bra tillsammans! Det är ett halvt år sen, ungefär, sen jag såg henne. Men hon är densamma fast jag hade anat (förlåt Katrin) att hon skulle ha förändrats lite, åtminstone lite grann... Men icke!
Vises snart igen, när du blir arton så kom till Göteborg, dess krog-portar väntar på dig och ditt id-kort.
Tack för din stund idag, Katrin! Philip också.

Snart, nåja om TVÅ timmar, ska man träffa Johojoxos, alltid lika kul och träffa dej! Ser fram emot det, inte skall magen förstöra vår kväll. Ja, har ont i den högra sidan, så bli inte förvånade om jag senare skriver i bloggen att jag ligger på sjukhus just då och väntar på opereration osv osv... Lite varningar bara *ta i trä*
Ja, just nu funderar man på vad kvällen kommer att bjuda på, flera tallrikar på Kineska Muren med Helena hoppas jag. Med henne istället för mamma och hennes systrar, då blir det lite mera teckenspråkig miljö om man säger så. Hoho.
Vi får väl se vad Helena svarar på det, ang Kineska Muren. Vises snart... Johojoxos!

Och sen måste jag tyvärr tjata lite... TRE veckor kvar, tills vi flyttar! Åh, jag bara längtar ännu mer för varje dag som går... Har ännu inte fixat tärning-konsten än, men ska. Kanske köper man lite färg imorgon annars så gör man det i Göteborg sen. Ska nog måla om vår gamla lägenhet i nästa helg, vitt överallt, så man kan kanske sno lite och måla tärningen med den vita färgen. Då behöver jag bara köpa svart färg till dessa prickar... Kommer bli häftigt, tror jag. Lite missbildad tärning liksom.

Hm. Vad ska man ta upp för nåt mer här... Jo! Min Mr Bärbara ligger i koma. Tyvärr. Hoppas att han lever igen snart... Vissa har försökt i veckor, vi får allt se. Annars blir det en ny Bärbara så småningom, om inte själva Dell kan återuppliva den. Helst vit som den nuvarande... Hoho.
Dessutom mådde min mobil bara sämre och sämre och ville inte samarbeta med mig. Lämnade in den, sen kom den tillbaka efter en vecka med texten "det är skönt att vara hemma igen" och lite smått. Hoppas Mr Bärbara säger detsamma till sist. Hoppas verkligen det.
Fastän jag har redan skaffat mig en ny mobil... Väldigt nöjd med min lila samsung! Men tänker inte skaffa en ny Bärbara så snabbt, nej det du.

Äh, nu ska man iväg och kanske måla lite... Just det! Man har målat en ganska så fin uggla med ungarna på jobbet som man blev väldigt nöjd med. Alltså vi hade ett stort papper och alla fick måla vad man ville, sen bytte man plats efter en stund... Min uggla blev snygg! Sen när vi tröttnat på den så rivs den ner och kastas, då ska man sno en bit, biten på ugglan förstås! Och ev. sätta upp på väggen i den nya lägenheten. David har godkänt bilden via min mobilbild som jag tagit på ugglan på jobbet. Kan sätta upp den här så småningom när jag kommit hem igen. Ja, hem till Göteborg!
Det betyder mycket när jag säger att ens ställe är hemma... Nu vet jag vart jag vill vara. Ännu bättre när man flyttat till en större lägenhet, med både B och B. Förlåt ska inte tjata mera..!

Vi får se vad min målning av mammas färger blir ikväll... Kanske kommer på bild härinne sen.




Tack för mig - Mr Bärbara tvekar om han ska tacka för sig för gott

Kommentarer
Postat av: Anonym

här längtar man oxå till ny lgh som du:P det fixar nog me din dell oxå;) pussss snart e du här om 40 min:P

2009-02-08 @ 19:22:32
Postat av: dapyon

här längtar man till ny lgh oxå som du:P fixar sig nog me din dell oxå.. snarrt e du hemma igen om 40 min:P pusssssss

2009-02-08 @ 19:23:54
Postat av: Paula

Alltid kul att läsa din blogg ;) Hoppas vi ses snart ;) Kram!!

2009-02-10 @ 07:03:12
Postat av: Mia

jo kära du, tror att hooden jag hade på mig skulle passa dig!;)var inte rädd för fääärg! flyttat in? Hur trivs du där i nya lyan?? Alltid roligare att packa upp än att packa ner tycker jag, Lustigt nog!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback