Året som gått

Aha, här var man igen. Har inte skrivit nåt på evigheter - sist var ju den 24:e oktober. Fyskäms på mig! Vi får se om det nya året ger mig lite mera motivation att skriva här.
Nu när jag undrar varför motivationen inte har varit på topp, alltså motivationen till att skriva blogg, så kommer jag på några grejer som hänt under de sista månaderna av året 2008. Inte så konstigt att man då inte hinner skriva så mycket kanske, hm.

För det första så har man ju flyttat - igen! Här här gången till en annan stad. Nej nej, har inte ändrat mig, inte Stockholm igen. Utan Göteborg. Och har trivts sen dess, människorna här måste man ju få uppleva. Inte som i Stockholm, inte som i Örebro, inte som i Skåne. Varje stad har ju sitt specialitet, och Göteborg har något extra! Kom hit så får ni se... Hoho.
Och sen ska man ju flytta igen, nej inte Örebro eller Stockholm nu heller, utan inom Göteborg. Härligt ska det bli! Om ni är duktiga på att lista ut summan av antalet kvadratmeter och lycka så kan ni nog lista ut hur glad man blir när man flyttar ur en 22kvm:s lägenhet till hela 64kvm... Och den här gången med dessa två nödvändigheterna B och B som jag sällan haft. Juste det, badkar och balkong. Längtar. Mera om det kommer sen!
Ha is i magen - ta det till er om något känns hopplöst. Det sade pappa, och plötsligt fick vi en lägenhet. Ni väljer ju själva om ni äter några isbitar eller...

Nu har man ju även haft två veckors semester, inte utomlands nej men hemma i Sverige - ute i det vita täcket och samtidigt inne i glödheta värmen och det duger jättebra! Har länge behövt det, nu har man liksom tagit igen krafterna och återfått energin. Känns jättebra!


Sen har man ju varit i Örebro också, känner mig hemma men har inte saknat staden på så sätt som jag trott innan. Göteborg kommer nog förbli min hemstad nu, även om några protesterar. Hoho.

Jaja, nu ska man sammanfatta året som gått:

Januari
Klev in på Birgittaskolan för andra gången - den här gången som anställd.

Februari
Blev kär.


Mars
Kärlekens månad. Tack för att du finns!


Apr
il
Till tandläkare. Blev 42 hål. April, april, din dumma sill. Noll hål.

Maj
Helen fick en liten söt pojke.

Juni
Midsommar i Tjörn. En succe som alltid.


Juli
Flyttade ut ur Örebro till Göteborg. Hejdå.


Augusti
Klev in på Kannebäckskolan för första gången - det skulle bli mitt nya jobb.
Ny katt.


September
Fick äntligen träffa Paula efter... en evighet.
Brottades med en vagel (kunde inte styra ögat åt det håll jag ville).


Oktober
Drog till Örebro för första gången sen jag flyttade därifrån.

November
Kände mig äntligen hemma på jobbet - för första gången.

December
3:e Vi fick lägenheten! 18:e Försov mig, 350 kr flög bort, endast 5 min sen till jobbet. 21:e Örebro. 22:e Gagnef. 27:e Göteborg (ett plus: en timma med Finast). 28:e 9 månader med Daypon.


En näst sista sak, jag fick inte ens fira nyår med mina Tjejer, men jag vet vart Ni finns. Tack för att ni finns och förgyller mitt liv!
En sista sak måste jag ju få nämna, det är min rättighet, grattis till er som ska bli 6, önskar er all lycka och att allt går bra! Kommer på besök när det väl är dags.





Tack för mig - och året som gått. Ses!

Kommentarer
Postat av: Paula

Så härligt att du skrivit blogg! jag läste hela o log! :)

Men du, snart ses vi igen! Bättre snart än aldrig ;P

Megamassor kramar!!

2009-01-03 @ 08:11:34
Postat av: sofiaw

mysiga bilder på er två! :) jag är så glad att det blev ni 2! :)

Postat av: Pea

Åhh härlig bilder på dig o daypon....=)

2009-01-03 @ 19:46:33
URL: http://artan.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jaa det tog i GBG.. på Göta älvbron...

2009-01-04 @ 17:02:16
URL: http://saibot.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack för årskrönikan! skit kul att läsa :) nästa gång jag är i gbg o hälsar på min sandra så syns vi säkert i vimlet! Kram!

2009-01-08 @ 15:05:33
URL: http://rosaskimmer.blogg.se/
Postat av: linda

åhh :) ny lägenhet eller?? u fast kvar i gbg nu?

2009-01-11 @ 12:18:48
Postat av: Elenor

söt par! :) det är längesen att vi träffa! saknar dig :)Muu!

2009-01-18 @ 16:03:07
URL: http://snowboardgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback