Gos, det åskade inatt!

Hej allihopa!
Nu börjar man visst få tillbaka motivationen till bloggen, halleluja eller... Då får bloggen lite av min tid nu för tiden. Vi får se hur det går... Hoho.

Men för det första så måste jag bara skrika att jag längtar så efter att få flytta! Ingen förstår nog hur det känns. Man orkar knappt diska, laga mat, vika kläderna, ja det som egentligen måste göras här i den j-vla ettan. Längtar efter våran nya tvåa, med dessa två B och B. Hm.
Har dessutom redan skrivit ner det mesta som vi ska köpa, naturligtvis från IKEA... Kamprad (rätt stavat för IKEA-mästarens namn?) tjänar verkligen på oss svenskar, han. Även på utländskarna och utländskorna. Hm.
Men iallafall! Dessutom har man redan lagt in planlösningen på Paint och experimerat runt med möblerna som redan står på listan. Har redan bestämt köksmöblerna, soffan, arbetsbordet, sängens placering där... Mycket ordet redan. Den 26 och 27 februari flyttar man, så det ska bli härligt. Seriöst, det kommer bli så in helvetes skönt och få flytta. Ursäkta mig för tjatandet... Då blir det härliga malm-sängen och mina dröm köksstolar. Ursäkta mig!
Jag har en lagom fyrkantig sten härhemma i den j-vla ettan, fick en idé om den nyligen. Ska måla den vit, kritvit alltså så att den nästan lyser om nätterna, och sen måla dit lagom stora svarta prickar - som en tärning. Tror det blir supersnyggt, en sådan konst. Som man sedan har i fönsterbrädan eller i någon hylla där alla ser den. Ursäkta ursäkta mig, nog om lägenheten och dess fantatiska möjligheter. Men bara så att ni vet att jag längtar! Verkligen.

På tal om konsten; att den nästan lyser om nätterna, det lyste faktiskt då och då inatt. Inte jag som vaknade och märkte det men hörde idag på jobbet om det. Jag och några av arbetskollegorna diskuterade då om att det inte kunde ha varit åska då?! Sen var det inget mer om det. Jag själv anade mest om att "nej, de måste ha precis drömt och sen precis vaknat till så blixtade det väl till då". Inget mer än så.
På tal om jobbet, nu vet jag att jag gör ett fantatiskt jobb där jag befinner mig varje dag, förutom när jag är sjuk. Känns härligt att få höra, har nu gjort det bägge igår och idag, att man verkligen gör ett bra jobb. Speciellt när det är som värst, man orkar knappt jobba, bara längtar efter vår och att solen ska titta fram igen. Lite vår-sjuka, pallar inte mera mörker, faktiskt inte! En sak som jag tänkte på idag när jag åkte den sista biten med bussen hem: Hur kan göteborgarna vara så fulla av leenden och glada miner när det är mest regn och mörker i staden... Något måste ju eller alltså gör ju dom glada. Och det ger ju alltid en liten liten smile när man tänker på att man har egentligen allt det man vill ha. Jag alltså, ja jag har faktiskt det bra och är lycklig. Även om det är ganska mycket mörkt ute nu för tiden, men ljuset är på väg!
På spårvagnen innan tankarna vandrade iväg sen i bussen, så satt man med Pernilla och snackade om det och det. Det är ofattbart att jag bott i Göteborg i exakt 7 månader och så mycket har hänt sen dess jag flyttade från Örebro. Undrar vem "som gjorde" så att jag och brorsan blev döva, någon i släkt-trädet måste det ju ha varit, en kusin är döv på ena örat... Sen snackade vi dessutom om vädret, ja det trista mörkret och regnet (blötsnö var det just då) utanför spårvagnens fönster. Då sa hon "Visste du att det faktiskt åskade inatt?!" och jag bara "Gjorde det..?". Sen sprang vi till våran bussar, och det dök upp en liten smile när jag såg henne vinka hejdå genom fönstret i hennes buss när jag satt i min buss - samma bussnummer men åt olika håll.

Sen var det dags att diska, och hjälpa Daypon med att rulla ihop köttfärssbiffar med ost och fetaost när han kom hem sur från mataffären. Åtminstone finns det sura göteborgarna iallafall! Halleluja eller... Hoho. Tack för att Du finns, David!
Vises!





Tack för mig - och min blogg som har uppstått från de döda.

Kommentarer
Postat av: Anonym

förstår att du tjatar om att flytta. Vem hade inte gjort det? är lite svartis;) hade varit nderbart att få flytta... ses på jobbet imån ;) bring a smile;) haha!

2009-01-20 @ 22:56:13
Postat av: Pea

Förstår att du tjatar om flyttningen, det gör jag ju med! Man blir galen av längtan efter flyttningen!!... Tycker att tider går så långsamt nu när man veta att man ska flytta!.. argh!!!!

Postat av: sofiaw

haha, jag vet precis hur det är! när vi fick veta att vi ska flytta så slutade vi nästan att städa och allt innan. känns typ onödigt när man ska flytta snart så man packar mest bara! säg till om ni behöver hjälp med att bära eller så.



2009-01-21 @ 08:51:54
URL: http://wiksofia.blogg.se/
Postat av: maria

förstår att du längtar efter att flytta. ska bli riktigt kul att se lägenheten och att få den äran att hjälpa dig möblera i ert nya hem =) puss

2009-01-22 @ 20:51:55
URL: http://mippy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback