Vant mig vid livet med halskragen

Nu blev det ytterligare 4 veckor med halskragen iallafall. Jag hoppas att skadan läkt helt senast den 5 april och att jag inte får några bestående men i livet. Det återstår att se.
Trodde nästan inte det men längtar efter att få jobba igen! Väntar spänt på nästa brev på datumet då nacken skall röntgas igen.

Jag tror att det här var ödet på något sätt. Jag är mycket mera tacksam för livet idag och för allting som jag har; familj, vänner, underbar pojkvän, fungerande nacksystem, kroppens viktigaste sinnen, värktabletter och ett drömhus. Nu känns det som att jag varit bortskämd ett tag och nu ska jag istället glädja mig åt det jag har, utom min lilla bil. Den är borta för alltid men i efterhand har jag förstått, på riktigt, att en bil är material medan ett liv är en känsla.
I början tänkte jag att jag aldrig skulle klara 6 veckor med en halskrage men nu vet jag att jag aldrig skulle klara att ligga utan rörlighet i en sjukhussäng.

Tack folks för alla sms, blombuketter, biobiljett och en tempur-kudde! Alltid uppskattat vissa dagar när man tycker synd om sig själv.
Någon dag ska jag ta tag i biobiljetten, gå till närmaste biograf med en kudde och se till att få sitta längst bak med en vägg bakom mig. Sådana tankar har jag aldrig haft förut, och idag har jag helt andra tankar/idéer om hur jag ska anpassa mig och få det mest möjliga sättet att ha det bekvämt runt omkring mig.

En fungerande nacksystem är mycket värd och det förstår man när man klär på sig/klär av sig, shampooerar håret, åker förbi något intressant, ligger bekvämt i soffan, hänger med i stora grupper med folk som tecknar, kör bil, går över gatan och får pussar på halsen. Allt detta kan jag inte göra på mitt vanliga sätt som jag brukar, fastän det brukar gå bra när jag väl hittat tekniken även om man skrattar åt det ibland, inte för att det är kul utan för att det ser kul ut.
Numera har jag alltid en sjal runtom halskragen, även hemma, för att det blir en å av svett i halskragen så att man nästan kan fiska upp fiskar här. Och att bära en halskrage är inte riktigt jag.
Det blir naturligtvis tusentals veckor hos en sjukgymnast sen när jag är mer eller mindre frisk igen, det ser jag faktiskt fram emot och att något har förändrats under tiden jag varit och fortfarande är sjuk. Värmen har kommit till Sverige!

Ta vara på er och livet!

hos Tomey för en vecka och 3 dagar sen.







Tack för mig - och för mitt andra fungerande sätt att skriva.

Kommentarer
Postat av: Fia

Ja, det var en otäck olycka, men ändå är det ingenting mot din. Jobbigt och få ha kragen i ytterligare 4 veckor! Hoppas du slipper den snart, speciellt nu när det snart börjar bli varmt ute. Måste vara jobbigt och gå i halkan för då spänner man sig mer?



Ja, det var jättekul och göra smycken, blir själv sugen på att göra hemma oxå. hihi, men det kostar att samla ihop grejerna. puhh. hehe. ta det lugnt och ta hand om dej.

Kram

Postat av: robinhood.

hejsan, måste bara få säga att du har en väldigt mysig blogg, nu när jag kikat in vill jag ju lämna spår efter mig, haha ^^

men du, jag kan passa på att fråga dig om vi ska lägga till varandra via bloglovin för vill ha flera bloggar att följa då jag vill hitta roliga bloggar att läsa, men självklart vore det kul om du la till mig med.

Så vad säger du?

märkte nu att kommentaren blev väldigt långt men ha det så bra hi!

kramar!

2010-03-24 @ 19:56:15
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback