att åka med i farten i 1klass - rena lyxen

Hej återigen! oh, va längesedan det känns..! Det har liksom gått en vecka sen jag skrivit något nytt, hoppas bara inte att folket gått och lessnat på att vänta på något nytt...

Vet inte vad jag ska skriva om, inte för att jag inte har något att säga - utan en massa så jag inte ens kan välja... hm. tror jag börjar med min resa i fredags till Örebro.
Åkte tåg (gratis som vanligt) till Örebro, för att kunna träffa familjen och Tomas. Dessutom träffade man Sarah, vilket var skoj! även om det var några få timmar..!

För det första så hatar jag att bo två timmar ifrån Tomas. Förut var det inget jag tänkte på utan lät tankarna rusa stilla i hjärnan, men har nu börjat ogilla det ännu mer nu efter att tankarna fått energi sen ett tag sen. men ja, vad kan man göra..?
Det är bara att skärpa till sig och tänka att Tomas åtminstone finns 2 timmar härifrån - och inte 20 timmar. tack och lov.

N
ej, vet ni, jag har gjort en sorts Dolce Vita-program ikväll. eller lättare sagt: typiskt Dolce Vita-projekt.
ni alla Dolce Vita-älskarinnor/älskare, det här var rena lyxen, men utför det inte därhemma. kan vara livsfarligt. och det framkallar beroende.

Jo, det var så att det började i fredags, när jag fick ett sms på mobilen och det löd ungefär såhär:
"Du åker i 1klass på söndag för det är dåligt med platser i 2klass. Njut av den lyxen som finns!"
ohja, man hoppade så högt man kunde - tills huvudet slog sig i taket.
då blir det åtminstone en Dolce Vita-test, tänkte jag..! Va häftigt det ska bli.

Söndagen kom - dessutom kom tåget också. framför näsan på mig stod det  "1klass" på dörren. och jag steg in - bland få människor med sådana hårda silverfärgade resväskor, kappor, dyra bärbara datorer som de enkelt hade råd med och så välvårdande händer som bar på den heliga tågbiljetten... jag var en av dem. nej, nu ljuger jag, hade varken en silverfärgad resväska, kappa, knappast en billig bärbar dator eller välvårdande händer men jag kan iallafall slå vad om att jag hade de finaste naglarna och biljetten förstås.

Satte ner mig i den mjuka stolen - och spann som en katt. märkte just också att stolen var mycket större än dessa i 2klass, det rymde ca 20 cm på varenda sida om mig så jag kunde till och med ha min nya handväska bredvid min vänstra sida utan bekymmer, och dessutom en påse godis vid den högra sidan. va häftigt!

Kollade efter några kändisar på tåget - men det fanns inte en enda. förutom en som jämt och ständigt dyker upp i mitt huvud - Seth Cohen i O.C. Han stod i bild och log så fort mitt tåg åkte förbi - undrar hur han orkar jämt  vara glamourös och le..? men det är inte dumt att han verkligen orkar.

Hade min resväska - som inte ens var hård eller silverfärgad - bredvid mig på golvet. folk kunde ändå gå förbi utan att störa och irritera sig på väskan min. Så stor var gången...
Folk surfade på sina bärbara dator, läste Aftonbladet (fanns dock inga som läste Expressen), lyssnade på musik från sina Mp3 spelare och så jag som läste Amelia och dessutom Plaza Kvinna.

Åh, det stod dessutom att man fick en kopp kaffe gratis om man visade upp sin 1klass tågbiljett - va äckligt, borde ha stått "en burk coca cola" istället för "en kopp kaffe" eller liknande. sen stod det också ungefär såhär "varsågod och låna en tidning här" - det fanns en massa bl.a. Aftonbladet... - sablar, jag som köpte en Aftonbladet precis innan jag steg på tåget. kunde ju ha sparat 10 kronor till något annat.

Nu var man iallafall hemma igen och upplevt en Dolce Vita-program en trist söndag. och varit lite bortskämd, vilket var mer än skojigt, ärligt talat. nu ska jag rusa och göra iordning mig inför natten i min fina lägenhet. och fina säng. nej, förresten, världens fulaste säng - som är omkring 10 år gammal.


Tack för mig - vises på torsdag, Dolce Vita-älskarionnor/älskare.
hoppas på flera 1klass resor - det är jag värd.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback