Bland annat.

Sitter här vid datorn, ensam hemma, och smaskar winegums, den här gången från en lösgodispåse och ingen någon liten förpackning - och skriver samtidigt. Vilket mirakel att man kan göra saker samtidigt..! Det sägs att tjejer kan göra två saker samtidigt medan killar bara klarar och göra en sak i taget..? stämmer det?
Men en sak är säker - Babe är och förblir borta den här veckan medan jag jobbar. lite trist och inte ha någon härhemma som kan fylla min rastlöshet och sällskapssjuka. Men! träffar henne igen på lördag - tack och lov för det..!
Finns förresten nästan inget bättre än winegums..!

Orka med långa resor nu - fram och tillbaka från jobbet. samtidigt så snöar det så in helvete här - inget kul och stå och frysa. och åter frysa. Men så är det i Stockholm, och i övriga städer. och byhålor.
Om jag skulle få välja nästa gång så vill jag bo mindre än 2 meter från jobbet. så det är bara att gå dessa 2 meter - framme! rena rama drömmen..!

M
en på tal om snön. hoppas det håller kvar tills jul. annars så fan också. så fan in i helvete.
Förlåt, gott folk, men det är ganska kul och säga "fan in i helvete". det blir liksom dubbelt upp... helvetet blir ännu mer helvete när det är lite fan i.
Ja, åter tillbaka till snön igen. idag gick jag ut med ett antal hundar på jobbet, som man annars alltid gör på morgonen, förmiddagen, eftermiddagen och på kvällen (fast det där sistnämnda slipper jag nu när jag slutar kl 17), och det snöade så mycket att det bara var jag och den sjuka hunden i en hel vit värld med vit mark, vita grenar, snöflingor bestående av stjärnor och så mina vita sjuksköterska-byxorna. Allt är så vit nu för tiden. och kallt.
Just då jag gick med en hund, så kom jag och tänka på dessa Lassie-filmerna. Där hunden och "hjälten" rusar undan snöstorm och snölavin, med mera. Gud, vad jag älskade serien när jag nådde knappt 1 och 40 i längden, och nu tycker jag att det bara är för sorgligt och blir gråtfärdig.
det är faktiskt ganska härligt med snö - julafton och julklappar. Finns nästan inget bättre!

Allvarligt, det är något som fattas i mitt liv just nu - speciellt den här sortens årstid. En ny vinterjacka. ska åtminstone förälska mig i en vid första ögonkastet, innan jul, hoppas jag. man känner sig som en ny människa när man hittat en ny vinterjacka. Vare sig det är en vinterjacka, skor, en plagg, vantar eller boxertrosor - man är en ny människa i känslan. Längta, längta och åter längta!

Måste säga det igen - fan så in i helvete. Min ena skon, brun mocka med päls inne i skon, har gått sönder... igen! måste få det lagat igen.
Diaz, Cameron: "Mina röda boots - jag har dem jämt, till allt. Jag har lagat dem tre gånger."
Rask, Julia: "Mina bruna mockas - jag har dem nästan jämt, nästan till allt. Jag har redan lagat den 1 gång och det blir en gång igen snart."
Snart slår jag själva Diaz. hoho.
nej alltså, jag älskar de skorna och måste bara laga den ena så jag kan använda båda igen - hellre det än att amputera min ena fot.

Och det där med kläder - till filmfestivalen. Eftersom namnet förändras till `filmgala´ på lördagen så skall man då ha fina kläder. inga jeans eller t-shirt. Men vad ska jag ha på mig..? jag som älskar jeans så. Äh, det får bli någon i stil med kavaj och så - nåt..! Gott folk, eller alltså, filmgalna människor, vises på fredag! med fina kläder.

Ja, allvarligt, det har varit nyttigt dessa månader som jag bott i Stockholm. Lärt en del om mig själv - och mina dåliga sidor.
det är att jag är urdålig på att komma i rätt tid till jobbet (även bestämda tider med vänner och familj) - inget bra, jag vet. därför ska jag förbättra mig redan nu - kom trettio minuter tidigare, imorse, innan mitt arbetspass ens hade börjat. En förbättring.
och en sak till, är skitdålig på att somna tidigare på kvällarna som jag annars brukar säga - sov kl halv 4 inatt och vaknade kl 6 imorse. Knäppt.
som sagt: lättare sagt än gjort. men jag ska försöka - heja!

Har blivit urbra på en sak - att skala apelsinskal. alltså, hela skalet längs hela vägen - och inte som skal i bitar. oha!

N
ej, nu får det räcka för idag. kommer kanske mer imorgon... få se.
Tack Babe för igår natt. behövde det -Tack!

Tack för mig - och min dåliga sidor, eller alltså vanor. godnatt! dröm drömmar med snö och frys inte ihjäl dig till is.

Kommentarer
Postat av: wingum

Wingum rules! Ask Makke who is the Wingum-man. If U ask him, U will get know who I am ;)

2005-11-28 @ 23:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback