en lugn men speciell helg.

Då var man hemma igen - i Stockholm. Känns skönt men samtidigt...

Den här helgen har gått förbaskat fort, så jag hängde aldrig med i farten, tyvärr. Men kommer åtminstone ihåg vad jag gjorde - inte så speciellt mycket men ändå.
Jag kom på fredagkvällen till Dalecarlia och då hämtade min farbrors fru mig i Djurås och körde mig till Gagnef och så pappas röda hus. Log så fort vi närmade oss, gud va hääärligt att få se det igen!

Det var jättekul och träffa pappa igen! och det blev (såklart) falukorv. som alltid - det behövde jag inte gissa på, det visste jag om mycket långt innan under veckan att det skulle bli just det. Åt med god aptit - som alltid.

Ville inte att tiden skulle gå så snabbt, men lördagen kom oavsett vad jag ville och inte ville. Kom på en sak, som de flesta människor därute redan är på gång med - att pyssla ut dessa ljusstaken och stjärnor i fönstret. det ville jag inte vara sämst på än alla andra och föreslog det, snart var jag och pappa igång med att pyssla ut dessa julprydnader i det röda huset. Så fint det blev..! Och jul-aktigt..!
Sen måste man ju bara ha adventsljusen framme också.
Det blev "Paradiset" framför soffan till slut. och lite snack - samt skratt.
Det är inte så ofta då jag får vara ensam med pappa, när jag har tre andra syskon att tänka på som också gärna vill berätta om sina vardag för honom. men den här helgen var det bara min ego som existerade.

Förbaskade söndagen kom. Kändes som jag bara varit där i 2 timmar och så var det söndag - inget kul. Pappa, som alltid har något nytt på gång i huset, höll på att göra om garderoben i hans sovrum. blir nog fint, det.
Allvarligt, är faktiskt sugen på att måla om mitt sovrum däruppe i det röda huset. Vill inte ha kvar det barnsliga fjäril-aktiga väggarna som fanns där sen jag flyttade in efter Marsan. det ska vara något med turkos... Rummet är alltså fyrkantigt, då skulle man ju kunna ha två väggar mittemot varandra i mörk turkos och sen de andra två väggar i ljustturkos..? sen kanske en helfärgat ruta av mörkt turkos i mitten på en av de ljusa väggarna. eller nej, i någon annan färg..? nej, jag vet inte. Det får jag fundera på lite till.

Å
kte återigen till Djurås, min farbrors fru körde oss - mig och pappa. sen var det bara att säga hejdå. tills jag träffar honom igen i jul.
Ovanligt nog så kändes det inget vidare - att åka hemåt igen. men ser fram emot att få jobba igen imorgon, då får man något annat att tänka på - än pappas röda hus. och pappa - i egen hög person.



Tack för mig - godnatti alla därute. även de som tänker vara vaken ett tag till.


p.s en fågel viskade i mitt öra att jag har en massvis läsare som mer än gärna läser i mitt gula paket -
Ni får en speciell kram av mig. Tack alla trogna läsare, även de som bara läser då och då.
tänk att det ännu finns människor som inte känner mig så väl - eller gärna vill veta lite mer om mig. och om min inte-så-speciellt-med-det vardag. d.s.


Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att kika på din sida!...Man är nyfiken hur du lever;)..Låter att du trivs med livet!:D kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback