Hög på kokain - och marijuana.

Så hög på dessa underbara grejer. man blir yr, och kommer in i en hel annan värld. det susar... i huvudet, av en viss trötthet som bara känns skönt. en härlig känsla. man dansar bland röda blommor, som rosor... med taggar - aj!
Så säger de som prövat dessa grejer - att det är så himla härligt. men slutligen hamnar man bland taggiga rosor eller slår sig rakt in i väggen.

Alltså, det känns som om jag är hög på det just nu. och hela dagen idag - yr och småtrött. Stopp, en sak är säkert, har aldrig prövat dessa grejer men ärligt talat, har ibland fantiserat ihop mig en tanke att jag någon gång tar det som tabletter i munnen - eller som en spruta i armen. eller som en cigarett. och blir hög av det - och ler fånigt.
Har varit med om när några (vettiga, hur underbara som helst och normala, för det mesta) människor tagit, men aldrig tagit själv. är för rädd om mig själv - vill inte bara dö utan att ha sagt hejdå till de närmaste innan dess. Men samtidigt vad är meningen med att pröva något härligt och sen bara köra rakt in i väggen i 110 km/h..? och sen tvingas gå igenom sådana abstinensbesvär – det vill jag inte.
Ni är underbara människor – ni vet vilka ni är.

Hellre vara hög på trötthet – den riktiga tröttheten som dyker upp efter några timmar på jobbet. Och absorbera på adrenalin – p.g.a. kärlek eller stress. Ja, det stämmer, att man producerar adrenalin även av stress. Hellre dör jag av stress än marijuana. Eller heroin.
Men ordet marijuana, det låter fint, men är ingen fin sak. Tro mig – även om jag inte prövat. Marijuana. Låter ungefär som Halleluja.
Halleluja..!

Nej, nu ska det inga trista grejer skrivas här. vet ni, hade fantiserat ihop en rätt idag som var smaskigt - och så rätt. så rätt för mig just idag. jag som ville laga snabblagat, ganska onyttigt men samtidigt ganska nyttigt, och inte minst GOTT. så himla gott. Och dessutom med kyckling!
Okejokej, rätten blev inte så himla gott, som jag hade tänkt innan. men god var den!
Julias alldeles egna kyckling-rätt. låter inte så dumt, det!
Blev proppmätt. Eller inte proppmätt – men lagom mätt i alla fall. Blev dessutom mycket över. Tror jag ska ta med rätten som matlåda till jobbet på fredag. För då är det ju fredag, älskade fredag – och man vill ju ha något hett så småningom. Så den heta världen passar bra. Nästan för bra.

Allvarligt. Bra gjort, Annika. Hon har sprungit ifatt verkligheten och börjar inse fakta och åter fakta om sin man som en så-kallade-drömprins med lögner och en otrohet bakom hela familjen – äckliga kräk. Heja, Bengtzon!

På tal om bra människor, som Bengtzon till exempel.
Åsa, min arbetskollega, har överträffat mig. Att det finns människor som tänker på en. Har kommit närmast henne som mest än alla andra på jobbet. Hon är bra, hon!
även dessa människor som bara finns där, när jag inte har ork - med någonting alls. idag mår jag bäst igen, vilket känns härligt - adrenalin-kickar viskar tyst runt omkring mig. Tack! - ni vet vilka ni är.

Tycka om rödljus. När grönt väl slocknar… och det blir orange. Och så rött. Då hinner jag, mycket väl, med bussen som stannar för rött. slapp stå och frysa ihjäl mig.
Tack, trafikljusen, trots jag hatat er i så många år.


Tack för mig och min yrsel – av trötthet. GODNATT, alla människor på den här (heta) jord.



---Recept--------Recept--------Recept---------Recept----------Recept---------Recept-----


En portion Julias alldeles egna kyckling & co:s heta värld.
Ca 20-30 minuter – beroende på hur snabb du är.

Ta fram ett par kycklingfiléer och stek dem. krydda gärna lite - med de mest älskade kryddorna. dock inte kanel... trots att det snart är jul!

Samtidigt kokar du upp en portion ris. Även om du är urdålig på just ris så gör din bästa – som jag gjorde och det blev vita ris av en medel bra kvalitet. Inte bränt eller liknande, trots allt – det viktigaste.

Och senare, när du räknar på ett ungefär att du har 10 minuter på dig tills kycklingen och det icke brända riset är klart så kokar du upp lite broccoli – till den mängd du tycker är lämpligt. Krydda och salta.

Sen tar du fram den trista 2 dl plastburken med lätt créme fraiche av smaken paprika & chili, märkt av märket Arla (ordet arla betyder tidigt på morgonen, kul och veta kanske..?). Dansa lite med den trista burken ett tag, det vackra innehållet mår bäst av att ”blandas” lite först och du mår bra av att dansa. Hoho.

Skär kycklingen i bitar, medan den fortfarande är i stekpannan och när riset är klart, så häll all av det vita innehållet rakt in i kycklingens heta värld. Och när du dansat klart så låter du créme fraiche:n hoppa in med i deras värld.

Till slut ska du ta en tugga av broccolin och se om det verkligen är nog saltat och kryddat. Sen vinkar du hejdå åt broccolin medan den smiter in till kycklingen & co:s värld.

Heta värld – det rörs om.
Sen äts det – med en god aptit..! även om det smakar starkt – OBS! inget för känsliga magar..!

Och se till att du blir proppmätt.

------Lycka till – speciellt med riset------------Lycka till – speciellt med riset---------------

Kommentarer
Postat av: dalnummer

ja jag har funderat på att laga din mat.. men får jag ta bort broccolin? :)

Postat av: Max

Intressant läsning :), MEN är det säkert att man faktiskt blir hög på att röka gräs? Jag skulle mer säga att man blir seg, långsam i skallen. Alltså inte alls lika som man blir utav kokain. Dessutom, att röka majja, vilkét faktiskt inte ens är i närheten, är inte lika beroendeframkallande som cigg, då det helt saknar det ämnet som får en att bli beroende (nikotin + några andra ämnen). Marijuana är den bästa olegala drogen som finns, och borde inte ens få användas i samma mening som Heroin eller Kokain. Heroin är visserligen det sämre av de två, men båda är rejält beroendeframkallande, + att ett gram koks kostar ca 900 kr på marknaden... Är man fast så är man...

Måste bara berätta om min kompis som blev jagad av en galen Håschare (heroinist). Han var på stationen och som vanligt var han röksugen. Då ser han en snubbe, som till synes verkar trevlig om än lite trött. Han går fram och frågar honom men får till svar "peeengar peengar!!..". Överrumplad svara han "nänää" men killen fortsatte "gee meej peengar" och drar upp en kanyl ur fickan. Min polare blir typ asskraj och kutar därifrån, MED den där snubben i hälarna. Efter några kvarter tröttnar killen dock, som tur är, och lämnar min kompis i fred.
Men om man då jämför en heroinist, beskriven ovanför, med en marijuanist, så är det stora skillnader. Enda biverkningen utåt (förutom att TCB lagras i en oanvänd del utav hjärnan) är att man blir lite trög-flum-dum. De röda ögonen kan man lätt ta bort med lite ögondroppar. Även Hasch, som man gör av majaplantans blad, är mycket värre än maja. Halten, jag är faktiskt inte helt säker på vad det kallades men jag är nästan säker, TCB är flera gånger högre, och alltså även effekten utav det. Trots det, så går haschet ut ur kroppen efter kanske 3 veckor efter första gången man rökt.
För majja är det kanske halva!

Så, jag tipsar dig nästan att testa det nån gång, så du får underlag till ditt avståndstagande! Jag tycker att det är jävligt bra att du är negativ mot droger, men det är egentligen bara nån annan som har gett dig uppfattningen genom alla sina forskar-rapporter!

2006-07-10 @ 22:49:38
Postat av: Till MAX!

Suck, du hade ingen länk så att man skulle kunna svara åt dig =/ Men ja, skriver svaret här så får man allt se om du kollar *gör ett försök iallafall*. Hm, ja, intressant läsning det där du skrev (skitbra skrivet) och jo, såklart har man ibland tänkt "VARFÖR ska jag avstå från det när jag inte ens VET hur det känns osv..." MEN jag kan iallafall ge ett enda skäl till att jag avstår av det och det är att: jag har sett vad det kan göra med människor. Det är liksom som att man tar det BARA för att ens liv är tråkigt, eller som oftast av ren nyfikenhet, och antalet till hur många som till sist fastnar är enormt stort, det vet du nog också. Och på tal om alla forskningsrapporter osv osv; det är ju (oftast) fakta, så vitt vi vet iallafall, och det är då självklart att man "följer" upp det men samtidigt har jag fått en uppfattning om det från många andra (som själv tar/tagit) om att ALDRIG någonsin prova och det har jag "följt" upp också. Det finns även de som säger att de tycker jag ska pröva, det får vi allt se om jag följer upp någon dag men tror knappt att jag kommer göra det för jag VET att det aldrig kommer att ge mig något (kanske en annan livsuppfattning, om hur viktigt livet är men..); de flesta har liksom rasat och slutligen aldrig kommit tillbaka som sina jag och varför ska då jag också göra det? Hoho, 900 kr kan jag köpa kläder för istället, det är tillräckligt med min kläd-drog ;P Sköt om dig, trots allt! /Ludi

2006-07-11 @ 23:31:07
Postat av: Alex B

"Hellre dör jag av stress än marijuana."
Bör påpekas att man inte kan dö av cannabis, finns inte ett enda fall i världshistorien där en person har dött av cb...

2007-07-02 @ 23:04:44
Postat av: Sanna

Måste ju bara... x)



Nej du kan inte dö av marijuana så. Men du kan ju dö till följd av marijuana, typ att du blir skjuten av någon som vill ha pengar. haha.

2008-08-30 @ 02:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback