Dessa vita byxor - kan råkas ut för oförlåtliga olyckor

För det första - det här har aldrig hänt mig. som tur är. nu vet ni det iallafall.

På jobbet - mitt jobb alltså - får man särskilda kläder som man bara använder just då man jobbar.
Det är en blå T-shirt med ett par vita byxor - praktiska sådana. man behöver inte vara rak i ryggen eller dra in magen, eller dessutom träna rumpan så att de skulle synas som fasta genom dessa vita byxor - som man annars skulle vilja göra om man hade älskade jeansen.

D
e är plagg som man kan slappa i - fast inte så mycket som jag kanske påstår just nu, för man ser faktiskt som en sjuksköterska i dessa kläder. Oavsett vem som klär sig i dem - "där är det en sjuksköterska!" - på direkten.
och man kan då inte tugga tuggummi och tro att man kan slappa av hur som helst i dessa kläder - man ska uppföra sig som en sjuksköterska och låtsas att man vet allt - även om man redan vet allt. det är trevligare att låtsas - man ser mer mallig ut.
men däremot kan dessa med dessa gröna T-shirts se ännu mera malliga ut - de vet ju bäst. kan bara hålla med - de är ju veterinärer, trots allt.

Men idag hade man visst hamnat i enfärgad vecka - plask och rött rött rött.
Jag nästan sjunker - som ett skepp - jag är så tjock tjock tjock.
Allvarligt, alla män därute, man känner så när man hamnat i just den veckan. magont är skit - men jag är glad.

Nej, tillbaka till den vita byxan nu - på en sjuksköterska med en blå T-shirt. tänk om man fick det röda badkaret på köpet när man hade dessa vita byxor - gå runt omkring med en röd fläck på sin fasta rumpa..? - alla tjejers mardröm.
det har jag ofta undrat över - speciellt när jag första dan fick dessa vita byxor. Men som tur är badkaret inte så fullt på en gång så man har tid att simma till land. och sätta dit fienden - bindan. eller däremot skippa att simma och istället ro i det röda havet - med tampongen.

Allvarligt, hur som helst hade jag iallafall ingen röd fläck på min (fasta, hade jag önskat och kunnat säga) rumpa. glatt satte jag dit fienden och fortsatte gå malligt på land - tro det eller ej, med mina vita byxor. Däremot om jag isåfall skulle få en röd fläck därbak så skyller jag absolut på en av hundarna - att det hamnade där precis efter jag tagit blodprov från hunden.

Men allra bäst tycker jag om mina älskade jeans - just då kan jag åtminstone säga att rumpan min är så  fast. och inte så särskilt dumt med mina älskade stövlar - av skinn och även enfärgade. svarta stövlar som delvis tränar min rumpa - och skärper till ryggraden så att den förblir rak. en stilig sjuksköterska - som inte märks! vilket mirakel!

Ja, nu ska man visst snart gå och lägga sig - inför en ny dag med dessa vita byxor. och såklart jeansen och stövlarna..!
En sak bara; har bestämt mig för en sak. när jag väl är klar med baby-livet så ska jag absolut sterilisera mig. så är det.

Tack för mig - magont är skit men jag är glad. och trött förstås.

p.s. dagens mening: "hjälper er gärna för att min levnadsstil är att vara människan till hjälp" d.s.

Kommentarer
Postat av: dalnummer

det skulle kunna hända för mig:) men en sak saknas eftersom jag inte är tjej än :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback