Förlängningen av softningen och hemmakvällarna.

Ja, efter att man har uttryckt och skrivit fram en del härinne så vet man till slut inte vad man ska skriva, hm. Men nej, det finns åtminstone saker som rullar runt i mitt huvud som skriker efter att få avslöjas fram här... Även om det inte är speciellt spännande men nödvändigt!

Är träning nödvändigt? JA! Det är det. det kan jag lova, på hedersord.
Har hoppat ur sängen och dragit med mig min trötta skugga efter mig och (äntligen) börjat träna - vilket piggar upp min dag och tillfrisknar min hälsa med 100 skrattsjuka dagar varenda gång jag tränar. Oh, på tal om "varenda gång" - har bara tränat endast en gång. och det blir iallafall en pass till imorgon och sen 3 stycken i nästa vecka osv... (ska inte babbla om hur många dagar det är och så nu).
Sellingen och jag tog risken och köpte ett träningskort hos Friskis&Svettis och hänger nu med deras jympa-pass när det väl passar oss. Sist var det otroligt roligt och samtidigt fick den effekten (= träningsvärk dagen efter).
Fast rumpa, framsmygande magrutor, fräscha armar, starka ben, efterlängtande tallrikar med mat, bra kondition samt välmående och glad kropp. Halleluja!

Sen gäller det även Vårruset, här i Örebro. Ska med! Absolut.
Den här gången blir det Sandin som släpar sig med mig, men ska nog bli roligt och se oss två svettas. Även skall min syrra och mamma svettas - om vi råkar förbi eller flåsande när de springer lätt förbi. Vi får allt se. Man kan möta all sorts människor i vårruset, även om det är en del av min kvinno-familj som springer med - de blir som nya.

Oh. Ja, efter att många undrat hur jag mår osv - jag är inte "därute" så ofta nu för tiden.
Träffa folk, gå på bio, festa, fika, shoppa och allt så. det där har jag inte haft lust med helt enkelt. förutom när jag träffade en annan Julia och då fikade vi (tack, Julia!) men det är bara så att man helst softar och ägnar sig åt hemmakvällar. vetefan varför men så är det.
Och det varar inte för evigt, även om det kan se ut så.
Man har någon gång tänkt "idag ska jag vara hemma och bara ta det" men inte riktigt blivit av tills nu - och nu skulle jag vilja förlänga det lite till.
Självklart träffar jag mina vänner, alltså de som står mig nära och Lagergren (vi bor ju under samma tak nu för tiden) och det är alltid så att man inte behöver säga något. bara sitta där och... ja. Ni fattar!
Oroa er inte, jag kommer. Igen! Bli isåfall inte förvånad om du råkar möta mig på gatan, en fest, ett café eller H&M. eller åtminstone någonstans!

Än så länge har det inte hänt något speciellt i mitt liv. förutom att jag faktiskt fick massage av Tomas igår, precis vad jag behövde! Och som sagt, börjat träna igen (efter ca 2 år utan någon medvetet träning) och sen sökt sommarjobb utan resultat. Men äh, vi får allt se där också med sommarjobbet.
Samt, något speciellt, kört bil idag... Härligt! Man får en speciell känsla när man väl sitter framför ratten igen efter något "åratal". hoho.
Fått lite ordning i lägenheten, men inte så lätt som jag trodde när två (lika envisa) skulle bo tillsammans. Hm hm. men det fungerar iallafall, alltid något där också.
Och! musiken har tystnat, äntligen, men slås på ibland. tankarna dansar fortfarande men liksom mer livlöst. Har delvis fått min hjärna tillbaka - både trög, smart och älskvärd.

Det ska åtminstone bli himmelhärligt att återse Sandin igen imorgon! en liten lunch med henne - finns nästan inget bättre!
Saknar dig så jädrans mycket nu för tiden. hoppas att jag vänjer mig till slut. Oh.

Nej, nu får det vara nog med all skrivande och annat. Avslutning gäller här...





Tack för mig - jag i brun t-shirt, brun tröja, vita mys-byxor, svarta boxers, vit BH samt vita strumpor. och hästsvans.



Kommentarer
Postat av: Charlotta

Glad Påsk! :)
Verkar som du mår bättre nu,. skönt för dig...

Postat av: Askungen

Glad Påsk på dig tjejen!

Hur ska du fira din påskhelg?
Jag ska ha lite vin med ostbrickakväll med Antonia och Mirella på lördagen - lite glamourlöst - medan M ska ha liten fest här hemma hos oss - troligen -

Ska sussa lite på cityen runt - med tjejerna - och handla lite det som behövs handla - och softa i veckan - har varit på ett möte igår om mina planeringar till arbetsmarknaden - funderar på interpraktik - sugen -

Planerar till Kronaresa för födelesdagsbarnen i hösten - till Milano med Venedig eller Rom - Antonia och Mirella som fyller år i Oktober till November - ser fram emot dit - kulturellaresan med lite äventyr och party -

Tack för att du tyckte om min text om kärlekens svarta tiden - fy 17 säger jag bara -

Glad Påsk!

2006-04-13 @ 08:49:26
Postat av: Elenor

Glad Påsk på dig med! =) MUUU pusss NÖFF

2006-04-13 @ 13:08:57
URL: http://www.ellisw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback