"Leta inte efter meningen med allt"

Gud! Varför valde jag en sådan rubrik för?!

Hm. det kan jag inte svara på men det var vad jag reagerade på som att "vad... Varför då?". Liksom varför får man bara inte leta..?
Nja, kanske inte leta efter meningen med precis a-l-l-t men iallafall de jag vill få svar på innan jag går rakt ned i graven.

Ja, nu på tal om vad som har hänt de senaste dagarna. Rätt mycket, för min del, det iallafall.
En tisdag (i förra veckan) gick jag och Babe in på La Baguette "bara" för att fylla våra magar. Men precis innan vi steg in så såg jag en signal om att de sökte personal...
Sen fick jag tre timmars prov där på torsdagen. Prick klockan tre på eftermiddagen fick jag läsa en lapp som chefen dök upp med där det stod "du fick jobbet". Oha, då var det, det!
Började på riktigt på fredagen, och stormtrivdes! Även om hjärnan min aldrig fick lugn och ro utan därmed simmade i olika slags rätter som jag skulle kunna ordna upp lagom snabbt och smidigt, hade jag väldigt roligt. Speciellt efter en slappande och härlig sommar!
Nu ska man åtminstone fortsätta där tills den 3:e september och sen anländer jag till Annalysen på en månads praktik. Längtar! Där får jag återse a-l-l-t igen. Kan lova att jag kommer att le så fort jag stiger in där och känner doften av den dära... Ja, sjukhusdoften. Samt djurhår och mediciner. Det är då jag känner mig hemma, hur lustigt det än låter. Hoho.

Men det är alltid bra med en tillfälligsjobb så att man slipper förbli soffpotatis om dagarna, kanske inte endast soffpotatis men men...
Ja, antagligen fortsätter jag på La Baguette efter praktiken. Sen är det dags att ansöka till universitet (äntligen) och då får vi se om jag ens kommer in.
Vi får se vad som blir av med mig nu. Leker i sandlådan med livet än så länge - livet leker.
Det är ju dessutom alltid bra med meriter! Alltid.

Födelsedagen var toppen av självaste toppen! Fick en symaskin som jag hade önskat mig (3 dagar i efterskott) och den lär komma till användning inom snarast - så snart jag har ett bit tyg framför mig.
Tack Tomas för presenterna... Det är mer än mycket. Tack Rask för allt! Tack!

Ikväll har varit super med tjejerna, S och S.
Såg på filmen "Huset vid sjön" och den var... ja, oslagbart! Lika otroligt som "Dagboken" fastän lite som en rörig film som knappt låter en att blinka. Men den var enastående! tycker jag iallafall.
Kan iallafall säga att jag är väldigt glad över att ha fötts på 80-talet, annars kanske skulle jag vara tvungen att söka upp några som "fattas" just då. Tack och lov.

Ja, på tal om att "finna meningen med allt" - är det meningen att jag just fått jobb och närmar mig mot målet. Alltså, utbildningen på SLU. Är det? Eller är det bara en slump av allt, att slumpen verkligen existerar?

En sak till... "Vet man om att man är vacker anses man kaxig" kan det stämma?
Inte vet jag. Och nej, ögonen håller inte längre till...
Det här får räcka för den här gången.
Sköt  om er, alla därute!




Tack för mig - Hon med havet i ögonen.

Kommentarer
Postat av: Piggelin

Grattis i efterskott! kram

Postat av: Askungen

Jättebra sagt!

2006-08-28 @ 07:46:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1532/
Postat av: Askungen

Kul du fick jobbet men jobbar du där ett litet tag till då?

2006-08-28 @ 07:46:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1532/
Postat av: Piggelin

Kul att du följer blogget;-) Jag brukar följa din..Du skriver verkligen bra!...Kram!

2006-08-29 @ 23:48:52
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Sofia

;) jag har blivit stamkund i La Baugette, alltid kul att se dig jobba :)

2006-08-30 @ 14:17:13
URL: http://www.blueberry.blogg.se
Postat av: Mallan

hej! alltid kul att få kommentarer, många är dåliga på det! jo, har besöt läkare nyss. Att operera bort struma och allt det där som händer efter operationen lockade mig inte särskilt. det är nästan onödigt att få bort den, sen måste jag ändå äta mediciner ?
jag stnnar vid det som jag nu lever. det går bra trots allt. Ja, det är inte kul att stanna hemma med de "sjukdomarna" sen kommer jag till skolan och får alla "bakläxor" allt i en stor hög! och att få det där frånvaro-papper är bara skit! var bor du förresten?

2006-09-06 @ 18:28:37
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: Stifmeister

Tack tack för du höll med, d värmde i hjärtat! ;)

Jaså e min blogg så populär? Njae inte än.. MEN den kommer BLI! Haha...
Schysst blogg du har! Schyssta tankar och funderingar!
Fortsätt likadant, så har vi både två nåt intressant att läsa, dvs varandras blogg.. ;)

Puss

2006-09-08 @ 00:21:58
URL: http://www.stifmeister.blogg.se
Postat av: Tobias

Vad kul att du jobbar där..
glömmer säger att tack för senast i vänersborg det var trevlig!!

2006-09-09 @ 14:42:00
URL: http://saibot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback