2 veckors semester i fantasin - verkligheten blir så mycket mera färgglad

Haft 2 veckors semester för ett tag sen och haft det härligt. men någonting fattas, känner jag.

Därefter har jag bland annat träffat familjen, och inte minst Oscar och dykt i min konstnärliga fantasi och därmed blev det ganska fina akvarell-målningar. samt en fin man med för liten snopp av blyerts. Snoppen förstör hela ritningen men samtidigt tycker jag om det, han står så stilig och så naken, så stor men då blir ju den lilla så liten då. Men det fick duga och den skall upp på väggen någon dag.

Varit i Skåne, Lund, och träffat "syrran" Paula. Gud, man saknar henne så väldigt mycket nu för tiden. värst är det när man har träffat henne och fått smak på hennes skratt och typiska skämt, det skulle vara mycket mindre saknad om man inte träffat henne ännu. 1 och halvt år hade gått och vi tänkte att det skulle räcka och då åkte jag dit - Natalie träffade jag också, vilken liten underbar tjej! Mycket lugn och har ett speciellt sött skratt som man bara smittas av. Liddy, det var också kul och träffa dig!

Nu är man åter tillbaka i Örebro efter en massa John-Blund-träffar på hemvägen (har inte ens sovit något inatt, jag och "syrran" tog vara på det som fattades och snackade igenom hela natten tills tidigt imorse då mitt tåg hämtade upp mig) och nu ska man snart hämtas upp av ett tåg där det står "Falun" på. Sen går man av i byhålan Gagnef och njuter där under jul-veckan. Utan snö eller inte, det får vi allt se.
Ska be till snö-gubben i rymden och då hoppas jag att han sänder ner några snöflingor!
så jag får sätta på mig skidorna, vilket jag längtat efter hela hösten.

Sen återstår brevet från Komvux i Örebro ang. biologi B; om jag kommit in eller inte. Sen jobbar man återigen på La Baguette som vanligt, troligtvis. Oh, vill göra något nytt i mitt liv.
Åka ut och resa, se världen eller nåt, vetefan. Det ska jag göra ifall jag inte kommer in på Skara senare.

Nähä, nu har man ätit klart och ska packa ner de sista. Skölja av tallrikarna och (ja, jag vet, disken får vänta tills jag kommit hem igen) sen sätta på mig dessa efterlängtande bruna vinterstövlarna som delvis bär upp min självaste häck så att den ser ut som ett par bollar som rullar iväg. Till Gagnef. Lovely!

Nej, det var allt för idag. Beklagar, folk som har klagat ang. min dåliga uppdateringar men ursäkta, ett liv ska rullas på framför fötterna och inte dataskärmen. Men då och då får livet väl leka lite vid skärmen, inget fel i det. Hoho.




Tack för mig - och mina bollar som snart rullar ur datastolen. God jul och gott nytt år, gott folk! Sköt om er.

Kommentarer
Postat av: Sara

En sak som är säker är att INGEN skriver som du! Gilla! Ses om ett par dagar när vi varit på varsitt håll i Sverige! Snart sätter mina bollar sig i en bil, där de få sitta i runt 7 timmar. Inget bollarna ser speciellt framemot ;P Du är iallafall bäst, bättre än bäst! Pussar i oändlighet!

Postat av: Anonym

Ja, det va UNDERBART o ÄNTLIGEN att du kom hit o hälsade på, det var viktigaste för mig att detta har hänt på riktigt ;) Miss you!!

2007-01-12 @ 12:00:54
Postat av: Anonym

ops glömde att skriva mitt namn men du hajar nog vem det är ;)

(KRAM P) =)

2007-01-12 @ 12:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback