Lagergren.

Hur ska man uttala sig utan att offra någon annans identitet..?

Han har sagt att han inte vill offra sig själv med att berätta (för mycket) om sig själv; vad man gör, hur man mår, osv. Offra hela sin identitet. Via internet - till alla i världen.
Jag skulle däremot allra vilja offra hans hela identitet och berätta (för hela världen) om hur underbar han är. Men ska försöka att inte göra det.

För det första måste jag tacka, för tusan, mig och Helena för att vi är så tröga med att ordna upp saker ibland. På så sätt har det lett till att jag och Han då träffades, alltså var det så att jag och Helena överraskade Kricar då killarna (Han, Kricar dessutom Riccan) softade hemma hos Honom. Osäker på om det var första gången då vi snackade men något sådant iallafall.

Sen har det mest varit videosamtal, sms och även besök (det kunde faktiskt vara från 20.00 ändå till klockan 07.00 på morgonen). En massa snack, om allt mellan himmel och jord, var det. Det var något som fick mig att berätta saker för honom och han för mig. Det bara rullade på, liksom.
Vi blev bra vänner efter ett kort tag. Det tog sen ungefär 7 månader innan det hände nåt mer, så att man klippte isär vänskapsbandet ock knöt ihop den till något annat band. Så känns det; att vi fortfarande kan prata om allt och samtidigt är det mer än så.

29266-46

Någon gång på jobbet i förra veckan, tog jag upp köttfärssåsen med pastan ur matlådan, och efter några tuggor kunde jag inte sluta le...
Orsaken var de "stora" bitarna av gul löken som han hade skurit när vi gjorde köttfärssåsen ihop. I vanligt fall brukade jag göra bitarna mindre men just då, i detta ögonblick, tyckte jag att det var den bästa storleken av löken. När tallriken väl var tom så kunde jag sluta le.

En gång hade han gjort iordning en middag med vitt vin hemma hos sig. Det var fantastiskt eftersom man då var fruktansvärt trött efter en resa från Stockholm till Örebro, och efter en lång dag på jobbet. Vinet var inte så himla gott men maten var... mums!
En gång då jag önskade mig sådana mörkbruna nougatbitar som brukar finnas på vinter-marknaden i Örebro, han köpte med dem hem till Stockholm och det var inte bara det. Han hade även bakat "egna" sådana nougatbitar - de smakade inte som de från marknaden men smakade iallafall okej. hoho.
Han är faktiskt mycket bra med barn märkte jag, mer än vad jag hade trott innan... (fyskäms).

Han skriver så bra, att man bara sjunker in i texten. Förutom när det gäller politik och liknande - ligger inte i min intresse direkt.
Knasig kan han plötsligt bli ibland, har dåliga skämt som han själv skrattar åt, men då måste man också skratta, bara för att han är sådär knäpp (även om han tror ibland att jag även skrattar åt hans dåliga skämt, hoho).
Han och hans kamera... blir tokig så snart båda två dyker upp tillsammans. Då är det blixtar överallt, och bilderna består mest av mitt porträtt - som jag inte hur som helst vill lägga upp. Det kan vara "knasiga" miner, trötta miner (speciellt på morgonen, då han vill ta kort), där jag skrattar, osv.............

29266-35
Tomas tog bilden i smyg (men märkte det i det rätta ögonblicket)  på gymnasie-sm fotboll, 2005.

När han blir arg så måste man bara le. Han är bara sådär björn-söt när han blir arg, men han kan faktiskt bli sådär skitförbannad (då menar jag s-k-i-t-f-ö-r-b-a-n-n-a-d) och då går man helst undan. Det är alltid bra att man kan visa hur arg man är, men...
Hans lockiga hår - det lockar. Finns inget mera att säga om håret.
Hela han är bara så björn-söt. När han är trött, arg, sur, glad, ler, rodnar, gråter och skrattar.
Hans skratt, man smittas faktiskt rejält, och då måste man också skratta. Tycker om honom så väldigt mycket!

Öh, det finns faktiskt inte så många bilder på oss tillsammans, även om han sagt att han vill oftare ta bilder på oss två. Det beror nog på min "nej, inte nu" och åter "nej, inte nu" - blir ofta generad för det. Men till mitt försvar måste jag säga; det blir FÖR många bilder annars..! hoho.



Men NÅGRA finns det åtminstone..! Som tur är.

29266-45

Jag älskar dig.
Det får räcka så.

Fotnot: texten är tillåtet av Tomas Lagergren, den 7 februari 2006.


Övrigt........
# Börjar nästan hata katter nu; coola ner er och förbli lika förnuftiga som hundar... (äter antibiotika igen).
# Tack och lov att du slapp undan det där, pappa! Hejar på Dig.
# Oscar, ja alla andra är dumma. Du och jag är snälla (skrattar). Saknar Dig.
# Saknar alla som jag saknar. Saknar Er.
# Tack för mig.

Godnatti, gott folk!

Kommentarer
Postat av: mallie

vad jag blir glad av att läsa bloggen om er! önskar er all lycka. hoppas allt är bra annars! kram

Postat av: Selling

ohh. vilket sött inlägg :) jag saknar iallafall dig, även om du inte skulle sakna mig :P hoho! puss!

2006-02-08 @ 07:47:56
URL: http://saraselling.batcave.net
Postat av: Helena J

S Ö T T ! Log hela vägen från början av texten till slutet! Det lönar sig att vänta på kärleken ibland ;).. PUSS!

2006-02-08 @ 12:50:00
Postat av: Josse ;)

Jag blev nyfiken, och fastnade i texten. Ååh, va glad man blev!
Ni är fantastiska, ni!
*KRAM!*

2006-02-08 @ 12:57:03
Postat av: elsapelsa

hihi tycker att ni e söta! lagergren kanske vill fota dig så ofta&mycket för att han tycker att du e så vacker? :)

2006-02-09 @ 15:04:08
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: sofiaw

sött! :)

2006-02-09 @ 17:31:30
Postat av: Elenor

Hihihi ni är jätte söta! Är allt bra med dig? saknar dej! Puss MuuuNöff! ;)

2006-02-09 @ 22:36:52
URL: http://ellisw.blogg.se
Postat av: Erik

Åh vad gulligt...

2006-02-10 @ 16:06:28
URL: http://akervall.net
Postat av: mippy

saknar dig..........

2006-02-26 @ 22:58:11
URL: http://mippy.blogg.se
Postat av: Sigge

*glädjebölar*

2006-02-27 @ 22:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback