På sätet i en av de Rosa bussarna - längs hela Afrika.

Oh, vad livet kan vara härligt. Så härligt, att man bara måste hoppa upp ur soffan och skrika. Och dansa lite, hm.

Nu har delvis min "ivriga Jag" kommit ut. Vill göra en massa saker, och nu är tanken riktad till att få resa och upptäcka grejer på ett annat sätt, och fick faktiskt en inspiration (eller vad man nu ska säga om det) av Carina idag, min "nya" arbetskollega, att man faktiskt kan resa med de "Rosa bussarna"..!

Så fort man var hemma igen så klickade man på www.rosabussarna.com och vad fick man se... Att bussarna faktiskt är ROSA..! Vet vet, Carina sa det men...  Ja, faktiskt av färgen rosa!
Och det hela med det jag söker efter är "resor-med-de-som-är-unga-i-sinnet" och det innebär, enligt mig, att man lever enkelt och samtidigt upplever och ser saker, både med unga och gamla. Det är en av mina drömmar i livet, det blir liksom en "jorden runt-resa"..! Man har bara de rosa bussarna till att gömma sig i, i nödfall, ifall det kommer tigrar rusande eller något liknande! Nejdå, hoho.

29266-26

"En resa med Rosa Bussarna är ingen charterresa. Vi åker i ombyggda rosa bussar som vi bor och sover i. Vi lever spartanskt för att hålla kostnaderna nere och alla resenärer är delaktiga i de dagliga bestyren.
Ofta far vi längs obanade vägar och det kan hända att planer får ändras och dagarna byggas på improvisationer, men det är också detta som gör resandet så spännande. Vi kommer nära naturen och människorna i de länder vi besöker och vi lär känna alla i gruppen. Resan blir vad var och en gör den till. Att kunna bjuda på sig själv, att ha en vilja och ett intresse av att uppleva mycket, samt att kunna hugga i när det så krävs - allt det underlättar både för den egna upplevelsen och gruppens sammanhållning."
stod det på hemsidan... Va fan härligt!

Och så stod det även att:
"Halva nöjet på resan är livet i bussarna
Den speciella sammanhållning som skapas på resorna är något gamla "Pinkare" talar mycket om. Om du inte har resesällskap är Pink Caravan en möjlighet att göra den långresa du inte vill eller vågar göra på egen hand.
De flesta som reser med oss åker ensamma, men alla ingår i en grupp som snabbt brukar få bra sammanhållning. På våra stopp bestämmer du själv om du vill upptäcka på egen hand eller i grupp. Många får vänner för livet, en del har till och med gift sig! Efter hemkomsten hålls det ofta "bussträffar" då man ses igen, ser på foton och talar om minnen från resan.
Bussarna vi åker med är ombyggda för att passa den här sortens resor. De är utrustade med takräck, och där uppe sover halva gänget på madrasser som bäddas ut på kvällen (under en ställning med "tältduk" om vädret så kräver). De övriga sover inne i bussarna där säten och bänkar snabbt och enkelt kan göras om till sovplatser.
I och på bussarna finns bl.a. kök, wokpannor, köksutrustning, leksaker, mat och godis i massor."

29266-28

Jag tar nog med sällskap..? Hm.
Skulle vilja åka till Afrika... Men se här, vilka länder dessa (rosa) bussarna ägnar sig åt att åka förbi och kika i dess kultur och allt annat:

*Europa  

*Afrika  

*Nordamerika  

*Sydamerika  

*Asien  

*Australien

Oh, vill åka. och det NU.
Vem vill följa med..? Kanske blir det Du?

Okej, det blir inte NU på direkten men någon dag. Då det är dåligt väder här i kära Sverige, eller så åker man bara sådär oavsett vädret här... hoho.

29266-27

Ja, dess resa ska jag utföra iallafall, någon dag. Även om jag har hunnit och bli 25, eller även 70. Hm, det blir iallafall när jag har stålar, upp till flera tusen sedlar, för det kostar att åka med dessa rosa bussar. Det var nog bara det... Öh.
Vises, Rosa Bussarna!



 Tack för mig - godnatt gott folk och till en resande Rosa buss någonstans.


Kommentarer
Postat av: Miss Weirdo

Åhh.. Jag är så sugen på resa nu.. Och hade en bokad resa med rosa bussarna i Afrika i höstas, men sedan kom jag in på högskolan (som jag inte trodde att jag skulle göra) Så därför började jag plugga istället..Men jag är så sugen på resa nu och jag tror nästa resmål blir Afrika=)

Ha det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback