Inte direkt globalt men...

Ryggont. Finns  nog nästan inget värre - även om jag inte drabbas av det så ofta. Det kan iallafall jämföras med magont då man har Röda Damen på besök...

Har haft ont i ryggen nu sen i söndags, om jag nu minns rätt dag, eller sen lördags. Varit hemma från jobbet hela veckan - förutom igår.
Igår var man alltså ute (efter flera tveksamma timmar innan dess pga ryggont) och tog några drinkar med Babe,  Akervall, Jakob,  "Våg"-Magnus och en kille till som jag glömt namnet på.
Hade en trevlig kväll - förutom den onda ryggen! På onsdagen (idag) kände jag att jag borde stanna hemma en dag till så att man "kryar" på sig till imorgon, även om jag var ute... hm hm hm.
Tack för igår och idag, alla ni! Speciellt Babe, Akervall och Jakob. Och ja ja, "Våg"-Magnus också då.

Hm. Helgen har varit en helmysig helg, på fredagen slutade man 12 på jobbet och hade sagt hejdå till Linda då hon for till Falun. Sen mötte man Sarah på cityterminalen då hon hade åkt med buss ändå hit från Örebro - det var väldigt kul och se henne igen! Blev en hel shoppande i city med henne då. Sen en del skratt på en café - på grund av ett par knäppa människor tog upp penna och papper (de vågade aldrig komma fram trots allt). 
Sen på lördagen anlände man i Örebro, till Tomas söta lägenhet. Och hans krulliga hår. Sen var det en liten liten födelsedagsfest för mamma hos henne (i efterskott) med en (mycket) liten skala släkt och vänner. Med oss familjen också, förutom pappa. det var kul och återse alla igen! Oscar och hans häftiga personlighet fick man även återse igen!
God mat och tårta. Lite hockey på tv blev det också.

På söndagen körde man Tomas till hans match och hämtade honom igen senare på kvällen, laget som han spelar för hade vunnit matchen den där gången - vilket var kul. hoho.
Hm, sen var det lite mysmys hemma hos mamma, med mat och så. Och lite Oscar-lekar.

Måndagen kom och då åkte man tillbaka hem till Stockholm, medans Tomas åkte med på vägen och gick av i Enköping (sen ändå till Uppsala), och sen var man åter hemma och träffade Babe igen. Det är alltid skoj och få träffa henne igen! Speciellt efter ett bra tag. Blev en del skratt, prat, skvaller och retsamma stunder innan man ägnade sig åt sin skönhetssömn.
Tack Tomas för den skojiga och "knäppa" tågresan mellan Örebro och Enköping. hoho.

Nu till helgen blir det raka vägen till Gagnef... Gud, vad man längtar. Pappa och Roland hämtar upp mig i Djurås på fredageftermiddagen och sen ska jag äntligen få återse pappas röda hus igen. Och mitt (fula men efterlängtande) sovrum däruppe. Äntligen... Åka skidor får man även göra igen. Det finns något jag vet - att det kommer bli en fantastisk helg. Med all lugn och ro man bara kan få.

Nej, nu får det räcka för stunden. Har däremot inte hänt något speciellt under veckan... Förutom kvällen från igår. Hm.
Lite tråkigt måste man ha ibland - annars så blir livet inte så otroligt speciellt.




¤ Gårdagens uppfattning av mig: "Ljuvliga Julia".

¤ Dagens mening: "Alkohol löser ingenting och det gör inte mjölk heller."



Tack för mig - Godnatti, gott folk! När ni väl sover.





Kommentarer
Postat av: mippy

tack själv babygumman! hoppas att du lyckas hitta dina tre drömskor! :) nu ligger du och nog dreglar lite i dina molniga drömmar om ditt krullgubbe. älskar dig! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback