Medaljongtapeter - pappas specialitet för den här gången

Ledsen. Att jag inte hört av mig på veckor... Haft en och annat för mig.

Haft en skitskön helg med farsdag och annat hos pappa i Gagnef. Kom dit på lördagmorgon; missade det första tåget och fick ta nästa, men inga bekymmer när det gäller pappa. Han tar mig som jag är. Hoho. Han hämtade upp mig i Borlänge när jag klev av det senare tåget vid ca 14-tiden. Gud... Jag hade en sådan härlig känsla - att återigen se pappa och krama honom, dessutom se själva landskapet. Det har jag saknat.
Jag och pappa åkte till Willy´s och handlade smått - han har förändrat sina matvanor helt men det gör mig inget för det var bra vanor han slängde i vagnen.
Sen gick vi för att kolla på tapeter och han ville jag skulle bedöma tapeterna till mitt sovrum däruppe i hans röda hus (han håller på och renovera om i huset just nu) men han pekade på en typiskt rosa medaljongtapeter. Jag sa att jag inte tyckte om det och ville istället ha en annan, beige och enkelt. Han tyckte det var "fult som tusan" och sa att han ville helst ha väggar med gammaldags medaljongtapeter med eller utan blommor på osv... Öh. Att han var så trendig trodde jag inte!
Sen kollade jag trots allt efter en gammaldags medaljongtapeter med blommor på och hittade en fin sådan, och sa att jag helst ser den på väggarna i mitt sovrum. Han log och sa "okej, det får vi se. Det är jag som bestämmer." och skrattade smått därefter. Jag gick med rynkande ögonbryn och arga ögon men log sen när vi satte oss i bilen igen, jaja, om han så gärna vill bestämma i sitt röda hus så får han väl göra det. Bara jag får bestämma i min framtida köpta lägenhet/hus. Hoho.
Vi åkte vidare. Sen när vi svängde in på den gamla före detta grusvägen som nu blivit till asfaltväg för några år sedan, några meter framåt...
Pappas röda hus..! Jag klev in och jag var någonstans där jag trivdes... Hemma.
Opus och Bagheera kom fram och spann... Jag var hemma igen!
Lillebrorsans sovrum, som pappa redan nästan var klar med, hade blivit jättefint. Väggarna visade gammaldags medaljongtapeter med blommor på... Gud, trodde inte att det skulle kunna se fint ut i ett helt sovrum, även om det är trend just nu. Trodde att det skulle se bättre ut som en fondvägg... Hm hm.

Softade hela helgen med lite egotisk snack, om mitt jobb och allt jag gjort och det som händer här i Örebro. Men på söndagen körde jag ändå till Borlänge för att träffa Babe, gud vad man hade saknat henne! Vi tog en fika och snackade om allt mellan himmel och jord. Sen drog vi hemåt till henne och snackade ändå in tills det var dags för mig att dra. Sen var jag hemma igen.
På måndagen drog jag till Örebro igen. Kommer att sakna ihjäl mig tills jag kommer dit till Gagnef igen i jul, men jag överlever. Oh. Tack för helgen, pappa samt Babe! sakna.

De senaste dagarna har man tränat (träningsvärk), softat, träffat folk osv... Och jobba ska man imorgon, det är dags för det, tycker jag. Ser fram emot en händelsefylld dag med daimtårta och kladdkaka som uttalas som att "vi kan ju inte servera det här åt kunderna"! Hoppas att ni, eller åtminstone någon av er, jobbar då; Creep, Maria samt Therese!

Ja, idag träffade man dessutom Babe igen, medan hon gick av här på väg till Vänersborg. Vi åt på en kinesk/asiatisk restaurang nära tågstationen - maten var mättande och god!
Snackade återigen om allt mellan himmel och jord. Tack för allt återigen, Babe!

Nu var det allt för idag. Finns en massa mera att säga men det tar vi en annan gång. Nu är det sovdags med varierande drömmar och så. Oh! Förresten, om kursen ang. biologi B berättar jag om en annan gång. Men hoppas på det omöjliga.

Ni onämnda;
Tack Selling.
Tack Helena.
Tack Paula.
Tack Lagergren.
Tack Älvan.
Tack Kulin.
Tack mamma.
bara för att ni fanns där. Ja, bara det.




Tack för mig - godnatt gott folk och vinn eran drömmar!

Kommentarer
Postat av: Piggelin

Oj ja jag har faktiskt saknat din blogg!:-)
Kul att se att du har skrivit!
kram!

Postat av: Askungen

Men nä tack ska du ha, en fin komplimang av din tanke, är det att jag skulle kunna formulera om en bok. Vilka inspirationer skulle du tro att jag kunde bidra till med i en bok, om vad jag skulle kunna skriva om?

2006-11-26 @ 17:40:23
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: Älvan

Ååh vad glad jag var över att du nämnde mig :) det är ju en "of course" för mig!puss!

2006-11-28 @ 20:04:19
Postat av: Piggelin

Ja det är några veckor kvar...Tiden går sååå fort och har en massa som ska lämnas in..Puh..
Men känns bra att få åka hem snart men kommer sakna vännerna såklart!
Kramis

2006-11-29 @ 20:51:08
URL: http://dansarengirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback