Min lever har nu firat i 2 månader och 20 dagar - utan alkohol.

Oh. Här sitter jag och är jättenöjd.

1. Fick intyget (det efterlängtade "betyget") från Stockholm. Ett stort plus.
2. Köpt mig en urfin skinnjacka till hösten - som tog en massa sedlar ur min lilla men starka plånbok. Det var värt det.
3. Köpt mig en vinterjacka - svarta Everest:en. Blev den korta mot alla odds.
4. Hoppat in på Make up store-butiken och köpt mig två nya ögonskuggor. Glittrande och strålande.
5. Utfört min månads praktik på Annalysen utmärkt bra. Fått med mig intyget därifrån. Stolt.
6. Jobbar som vanligt på La Baguette, men mindre än förut som jag ville, vilket får mig att hinna i livet.
7. Har inte festat på exakt (räknar och kommer fram till...) 2 månader och 20 dagar.

Min lever är nog rätt nöjd just nu. Det blir alltså 2 dagar till sen är det dags för mig att ge igen och partja igen. 2 månader och 22 dagar. Längtar. Lustigt nog att man ens kan längta att "förstöra" ens lever... Öh. Men såklart ska man passa på och göra andra saker, jo det finns, när man kan... Festa är bra men att göra är bäst.
Som man nu ser, har gjort en del. Både bra och dåliga saker. En av de dåliga saker är nog att inte ha hört av mig till många *som ännu väntar säkert* men jag har mina skäl. Ska gottgöra det. Det lovar jag.

Den svarta Everest:en hade jag problem med idag på Stadium, kunde först inte välja mellan den korta (i längden) och den längre (i längden) men sen bestämde jag mig till slut.
Hade ingen kroppsform i den längre jackan medan den korta får kroppsformen att bli till en ballong - hellre lite former än noll sådana! Den svarta Everest:en till ballong blev det, lovely. Bara jag inte smäller.

Ansöker till SLU i Skara om ett halvt år, istället för till våren, BARA för att man endast kan söka till hösten... Så får vänta. Men kan göra andra saker under tiden. Hoppas bara jag kommer in. Annars så fan in i helvetet. Vad ska man göra under ett helt år isåfall?
Utforska världen, skulle jag svara på det idag om jag inte kommer in till hösten men det får vi allt se med. Tar det en dag i taget. Bäst så såhär dags. Sen får folk komma med förslag ifall jag inte kommer in och pluggar först i höst - tar emot all förslag jag får.

Biologi A + B tänker jag ev. läsa under våren och samtidigt kanske jobba så att man tjänar pengar. Det får vi se med. Det där tar jag en dag i taget nu också. Sen när man närmar sig så skärper man sig och söker upp svaren på det man har frågor om och så får man se om jag pluggar eller inte.

Ja, har slösat en del de här senaste månaderna men det är jag värd. Har jobbat skiten ur mig, samt tjänat egna pengar så att köpa vad jag vill kan jag göra nu. Kanske inte exakt vad-jag-vill men men... Hm.
Har varit härligt att handla lite här och där. Pengar går bort förr eller senare. Helst på plagg än slagg.

Öh, nu har många åkt och börjat sin resa på nogg.se. Hade tänkt hänga med på trenden men jag stannar nog här, trivs bäst som det är. Bara det är mina texter så är jag nöjd. Rätt eller fel?

Ganska trist inlägg, det här, men är nöjd med det mesta just nu. Väldigt nöjd och springande* glad.






Tack för mig - dröm söta drömmar om jackan din, människa. Men dröm aldrig om äkta päls. Oh!


*att man bara vill springa, en typisk sådan bild

Kommentarer
Postat av: mippu

baby! nya kläder ger alltid en hel underbar glädje som man känner sig så fräsch.

får väl ta en titt på jackan din på lördag och så klart alla snack vi ska få ta igen sen vi sågs igen. :)
saknar dig, gos.
puss!

Postat av: Jessie

Ja du ska nog vänta med att skaffa barn.. Det hinner du med sen också! Att ha barn innebär ju ett stort ansvar för livet ut. Ja jag är beräknad att föda runt 8 februari! Så det är 16 veckor kvar dit.. Det är härligt att känna bebisen röra eller sparka i magen fast det kan bli jobbigt när man vill sova! hihi. Hoppas allt är väl med dig? sköt om dig!! krampuss!

2006-10-12 @ 10:29:31
URL: http://nosstunk.blogg.se
Postat av: natty

nejnej, helt tvärtom. icke trist alls! tycker om läsa din blogg. du skriver bra och intressant! fortsatt med det! tihi kram!

2006-10-12 @ 11:14:35
URL: http://natty.blogg.se
Postat av: Askungen

Det verkar gå galant för dig, funderat läsa Biologi jag också, men vart har du tänkt läsa? Här i Örebro då kan vi ansöka dit ihop för att vara fler då kommer det att finnas ämne, annars om man söker dit ensam då får man inte chans att läsa kursensämnet. Sökte dit på B men jag fick inte chans. Så!

2006-10-17 @ 08:28:16
URL: http://nogg.se/askungen
Postat av: Askungen

SLU? Berätta mera om det?

2006-10-17 @ 08:28:29
URL: http://nogg.se/askungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback