Ska nog göra mina vakter arbetslösa, hmmmm.

Folk säger hejdå och somnar, en efter en.
Men det finns ändå nattmänniskor som stannar kvar och vill samtala hela natten lång. Mina ögon hatar mig men står ut, kanske bara för att jag är så social nu inatt. Inte så värst ofta jag är det. Kan gärna vara hemma och bara vara - det är en av det bästa jag vet.
Att bara se på film, äta banan och keso, göra egna grejer, fixa en extra god middag - bara för mig själv, det allihopa.

Men självklart är man lite av ett flockdjur också. skulle dö om jag inte hade folket som var vakna på nätterna, det är då alla stunder som smyger fram och samtalsämnen blir annorlunda än det som utförs på dagarna.
Mitt liv är inget speciellt, bara att man tänker ännu mer på nätterna och det är alltid roligare att samtala med folk på nätterna, tro mig. Finns nog inget ärligare än nattmänniskorna, lustigt nog så tror jag att människor är programmerade till att ljuga mera om dagarna och vara mera ärliga om nätterna. Ingen fakta, det där men tänk om... Då har nattmänniskorna väldigt tur, antar jag.

Vissa, eller alla, av nattmänniskorna (och dagmänniskorna) har en särskild mur - det beror på vem som har vilken mur. Jag har min egna mur, kan jag iallafall säga, men tror faktiskt att en titthål finns någonstans och det endast på nätterna. Faktiskt.
Ska nog riva ner den så småningom, eller låta den stå kvar och bli museum sen när jag gått bort - som Kinesiska muren. Isåfall borde man kanske göra vakterna arbetslösa. De får nog ett nytt jobb ganska snabbt, tror jag.
Hoho.

Det var allt för inatt. Den här gången. Hoho.

Förresten! till er som frågat; jag mår så bra att jag knappt kan sura ner mig faktiskt, det kommer vara så länge nu, är jag helsäker på. Dansar på rosa moln liksom. "Livet är vad man gör det till" som Finast brukar nämna.

Tack tjejer M & S för helgen; softfredagen (i min vita soffa), två flugor i en smäll-lördagen (satt i röda biostolen och festade senare nykter) och Wadköpingsöndagen (IKEA blev off och blev lite julmarknad istället). Lovely!
Tack ni också, nattmänniskorna! Ni vet vilka ni är.





Tack för mig - och min Raskeska mur.

Kommentarer
Postat av: M

det finns nog inte någon annan än dig som är roligare att samtala om allt emellan de alla fem elementen ;)
puss

Postat av: Daypon..

hoho:)

2007-12-05 @ 00:20:16
Postat av: Johojoxos

;p... Pusspuss!

2007-12-09 @ 22:44:35
Postat av: bebesara

nej Pulia, det heter "livet BLIR vad man gör det till" . puss/S

2007-12-18 @ 02:10:12
Postat av: bebesara

nej Pulia, det heter "livet BLIR vad man gör det till" . puss/S

2007-12-18 @ 02:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback