Nu har björnen vaknat igen och bestämt sig för att plocka blåbär lite oftare

Haha, nu sitter jag här i hans svarta skinnsoffa och fastnar med "haha..." och funderar över hur jag ska be om ursäkt om att jag inte dykt upp här på evigheter - lite mer än 3 månader. Ska man skratta åt det eller beklaga sig? Jag väljer att skratta. För jag har haft roligt under dessa månderna. Hoppas ni haft det också!

Ska nog vakna ur min ide och plocka blåbär lite oftare, så att det blir fler inlägg här, annars blir det ju ingen ide att behålla kvar bloggen. Förresten, på tal om det, tror jag ska lägga ned min bilddagbok, skriver mycket hellre så det blir bloggen som får mera liv framöver. Bara så ni vet. För säkerhetsskull. Hm.


För det första har man flyttat från Örebro. Känns märkligt, att man kan bara liksom åka iväg och plötsligt är man där på plats som också inte föreställer det man föreställt sig i huvudet innan. 
Göteborg är en trevlig stad, trevligt folk... blabla, nej det vet ju folket om. Jag börjar om...
Göteborg är en stad med folk som inte springer på morgonen, och det kan få mig att le när jag missar spårvagnen. Jag hinner ändå, med nästa. Trevliga människor som kontrollerar om man betalat på spårvagnen och sen ber de om att man ska göra det och det nästa gång. Utan böter.
Göteborg är rätt okej, rätt än så länge. Sen får vi allt se om jag tycker ännu mer om G. Annars blir det Ö igen eller vem vet, kanske blir det Malmö (som en viss så gärna vill). Som sagt, vi får allt se.

Åh, natten åter på våran säng var super, efter ha sovit på en platt och 90cm säng med Daypon, medans min mamma tog över våran sköna säng över fredagnatten. Nu vet man (nästan) hur det känns att sova på golvet som Johojoxos gjorde där i Filippierna. Men tänk på! Hon är hemma och sover i riktig säng nu, medan de i Filippierna fortfarande sover på golvet. Det är deras vardag.

Min vardag nu för tiden är; vakna och pussas lite, klä på mig, åka med Sandin eller med busschaffören, jobba och åter jobba, åka hem och äta. Pussas och somnar. Inget speciellt med det, ser ut som de flesta andras vardag. Förutom den dära som "åhnej, vad fan har jag gjort" när jag tänker på vad jag har gjort - släppt allt i Örebro och flyttat och tagit ett steg fram i livet. Den dära-åhnej dyker upp ibland men inte lika ofta som det gjorde i Stockholm. Nu känns den dära-åhnej så rätt, det kommer jag aldrig ångra. Men självklart, ångrar jag det så flyttar jag tillbaka eller som sagt, till Malmö. Nu dyker den dära-åhja i huvudet ibland - det gjorde det aldrig i Stockholm förutom när jag var på drömjobbet där.

På tal om drömjobbet, nu får jag mera lust att plugga och funderar på att släppa arbetslivet nästa höst, och åter sitta vid bänken med suddgummi och penna. Om jag kommer in. Än så länge har jag bara varit placerad i reservplats men hellre det än ett ledsamt struket namn. Den dagen jag sitter vid bänken kommer nog den dära-åhja dyka upp i huvudet - ett ofattbart stort åhja säkert. Hoho.
Nej, jag får återkomma mera ang den dära-åhja och den dära-åhnej. Men än så länge känns det väldigt bra!
Speciellt när man är hemma och det doftar honom...

"Är du lycklig?" log mamma igår när vi två satt i en kinesk restaurang, medan han gick ut och rökte (alltid gott efter maten, enligt honom och mamma som är f.d. rökare). Jag småskrattade och svarade med en liten "ja" och nickade. Fan! Jag ÄR det. Finns inget bättre liksom... Öh.
Nej, nu ska man inte babbla om det och det.
Men iallafall, 5 stycken röda rosor i en vas stod på vägghyllan med ett kort när jag och mamma kom in i mitt nya lilla hem i fredags kväll... det behövdes efter en jobbig dag på jobbet, och ska beställa ett halsband men kan inte bestämma mig vilken. Öh, han får nog vänta ett tag tills jag hittar ett super halsband.

Tack för att det regnade just den kvällen. Nu ska man inte babbla mera.

Tack mamma för helgen! Tack Daypon för precis allting och ja, ska sätta in en bild på oss, jag ska. Höhö.

Bilder kommer i nästa inlägg!

 

Öh. Nu får det räcka för ikväll, återkommer igen. Snart! Inte om 3 månader, det kan jag lova. Den här gången. Hoho.

 

 

 

Tack för mig - åhja!

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johojoxos

Åh.. Du är sååå gullig! Gulligt inlägg! :). Hehe. Men du, så länge du är lycklig så kör på ;).. Njut! Och sen när vi ses ska vi fira, fira din födelsedag, flytten och helt enkelt fira att vi är vi ;) / Pusspuss Johojoxos <3

Postat av: Johojoxos

Ps: Vi kan plocka blåbär tillsammans någon gång... Haha :P Puss!

2008-08-25 @ 22:11:35
URL: http://charmeleon.blogg.se/
Postat av: Neta

Det var på tiden ... Härligt ;) Ser fram emot nästa blogg .. Men vad skönt att det går framåt, massa m kram!

2008-08-26 @ 00:12:00
URL: http://www.wisserangels.se
Postat av: Paula

Underbart att fått läsa din blogg IGEN ;)

Men du, SNART ses vi! Längtar som f'n! ;)

Vi ska snacka en massa i flera..flera timmar!

Många syrrankramar!

2008-08-26 @ 20:46:57
URL: http://paulasliv.blogspot.com/
Postat av: Snubben Sigge

Äntligen :D

2008-08-27 @ 20:44:45
Postat av: H

Gud vad härligt! Att du är lycklig, jag blir så glad av sånt =) Grattis i efterskott, ja fem dagar för sent :D Puss x 2

2008-08-27 @ 20:51:49
URL: http://cederstrom.blogg.se/
Postat av: Pea

Ha ha gullig inlägg!!...:)



Härlig se dig lycklig! ;)

2008-09-18 @ 08:55:35
URL: http://artan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback